MVC-BESÖK V.39 Lillasyster

2013-05-20 15:48:00 Lykke i magen ♥
» Kommentarer(3) «


Kontroll vecka 39:

Hjärtslag bebis: 138 slag/minut

SF-mått: 35 cm

Blodtryck: 130/80

Blodvärde: 109

Glukos: -

Vikt: 70 kg (startvikt 57kg)
 
Klara igen då, Gått ner 1kg i vikt, men det är tydligen vanligt. Nästan exakt samma som senaste besöket. Magen/Sf-måttet är det samma och allt är rätt lika. Blodvärdet är fortfarande sådär, men vi gjorde ett riktigt blodprov så vi ska kolla så att det inte är någon fara. Kunde inte göra någon hinnsvepning ännu då tappen inte var helt mogen ännu, men BM gjorde det hon kunde där nere vilket känns bra. Hon tyckte att det ändå att allt ligger enligt fas där nere.
Nytt besök om 11 dagar, har inget hänt då så bokar vi in en tid för igångsättning. Tänk att mina döttrar ska vara såååå tjuriga!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag ska på mitt besök på onsdag. Ska bli spännande att höra vad hon säger då, har så onda förvärkar och känner mig helt redo att föda. Detvvärsta är att aldrig veta, tio dagar är okej, tio dagar plus två veckor känns som en mardröm!

Svar: Hoppas du får någon hjälp, har inte så jobbiga förvärkar men sjukt jobbiga ständiga sammandragningar och sendrag konstant sedan 2 veckor tillbaka! Har dessutom inte tid att föda barn i juni, 3 födelsedagar & en student!
Linnéa & Lo

2013-05-20 @ 19:07:07
URL: http://idaoarvid.blogg.se
Postat av: Nikita

Men nu är det nära iaf :-)
Varför kunde bm ej göra
Hinnsvepning för ?!

Svar: Ja jag hoppas det ;)Tappen var inte helt mogen tyvärr :/ Men hon gjorde det hon kunde och jag har haft molande värk i mage/rygg till och från, + att lite av slemproppen har börjat släppa :)
Linnéa & Lo

2013-05-21 @ 05:38:26
URL: http://www.nikital.blogg.se
Postat av: Eleni

Spännande att det börjar hända grejor. Inte långt kvar nu :)

Vad är det som kan vara någon fara om järnvärdet är så lågt? Mitt låg runt där nästan hela tiden och sista månaden låg det på 90 trots att jag åt järntabletter sedan v.16 tror jag :/ Minns att dom sa att om det skulle falla mer var vi tvungen att göra något men minns inte varför. Är mest bara nyfiken :)

Svar: Ja äntligen, så jäkla redo nu och har inget tålamod att vänta mer! ;)
Det kan bli risker under förlossningen, om järnvärdet är för dåligt så kan det vara farligt att blöda för mkt. Men jag har inte hört något från min BM så jag antar nu att det ändå är okej :)
Linnéa & Lo

2013-05-22 @ 12:44:51
URL: http://elenia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback