MVC-BESÖK V.41 Lillasyster

2013-06-01 08:43:25 Lykke i magen ♥
» Kommentarer(5) «


Kontroll vecka 41:

Hjärtslag bebis: 148 slag/minut

SF-mått: 36 cm

Blodtryck: 128/80

Blodvärde: -

Glukos: -

Vikt: - 71 kg
 
Hinnsvepning - check! Dock verkar det som jag trodde inte göra någon skillnad. Något är allvarligt fel med min kropp. Jag kan bära ett barn, kroppen kan stöta bort ett barn som inte mår bra, jag födde Lo snabbt och smidigt om jag får säga det själv - självklart gjorde det svin ont - men ja, ni hajar MEN min kropp kan inte sätta igång förlossningen av sig själv. Något är verkligen fel. Blir så jäkla arg, vi kommer inte få någon Lillasyster förrän en igångsättning, jag är helt säker på detta.
 
Igår gjorde vi en hinnsvepning + att jag troligtvis gick uppför Alnö's jobbigaste backe - Bullåsbacken, den är ca 400meter lång och jaa så jävla brant att det knappt går att gå nerför. Jag gick iaf upp där igår kväll, med en fullastad vagn, Lo + mkt mer. INGET händer ändå.
 
Jag blir så jäkla less. Men jag kan ju inte göra något. Jaa någon fler med fel på kroppen?
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin mamma till Oliver

Fina du, du kämpar på så bra! Men det är verkligen inte länge kvar nu tills Lykke är här även fast de säkert känns som en evighet!

Förstår verkligen din frustration över att inget händer!
Jag gick själv över så jag var i vecka 42+0 när jag blev igångsatt och fort gick förlossningen. Tror inte heller min kropp kan sätta igång en förlossning själv.. minns hur deppad jag var att inget hände och jag tyckte det var jobbigt att visa mig ute för att höra kommentarer om att jag fortfarande var gravid och alla sms om bebisen kommit gjorde mig väldigt ledsen, kände mig så misslyckad att jag inte klarade av att få ut mitt eget barn naturligt, Minns jag läste flera bloggar med BF runt mitt förlossningsdatum som då var 2 juni 2011, bla din blogg. och minns så att alla fick sina små skatter före och att det aldrig hände något för mig... vart så glad för allas skull men var verkligen påfrestande att vänta ända till den 17 juni.

Är gravid nu igen och är i vecka 19+1, har fått BF 24 oktober och frågade barnmorskan igår vad det längsta jag kan gå är och det är den 9 november så jag siktar in mig på det datumet denna gång, och jag känner på mig att även denna gång kommer jag bli igångsatt. Men hoppas så att jag kommer få uppleva att förlossningen startar av sig själv för det måste vara en speciell känsla att kroppen sköter det hela <3

Önskar Er all lycka, det kommer gå bra vilket som och tänk vad värt all väntan är när bebisen äntligen kommit <3 Du klarar det här!!!

Massor med styrkekramar

Svar: Tack fina underbara du!
Åhh usch så jobbigt, vi hade fått den 16 med Lo, men eftersom jag fick risk för havandeskapsförgiftning så blev det den 11. Håller med dig totalt, så hemskt när alla andra får sina små - speciellt de som är beräknade typ 3 veckor senare!! haha jag blir nästan knäckt av det! och samma gäller alla sms och samtal då alla tycker man borde ligga på BB..

Känns så sjukt jobbigt att jag verkligen inte tror kroppen klarar att sätta igång det själv, känner som dig - som ett misslyckande, även om det såklart inte är så.

Hur var din igångsättning, med Lo behövde de endast ta hål på hinnorna så att vattnet gick, sedan gjorde kroppen min allt och det gick jättefort och smidigt.
Håller mina tummar att det blir såååå mycket lättare för dig denna gång <3 Det är du värd! Massa massa kramar <3
Linnéa & Lo

2013-06-01 @ 09:56:05
Postat av: Mandy & River

Åh stackare.. Lider med dig. Kan inte ens tänka mig hur segt varje dag på övertid är. Jag har ju fött 10 och 19 dagar innan bf men jag tror inte heller att min kropp kan sätta igång själv. Med river gick vattnet och det hände inte ett skit förrän några dygn senare när dom satt igång mig. Alla barn med Elliots sjukdom brukar födas som prematur men mig fick dom sätta igång i vecka 37!! Jag tycker ändå dy är rätt skönt med igångsättning. Gillar att vara trygg på sjukhus från första värk :) däremot så suger det antagligen att bara gå och vänta in igångsättningen när man är på övertid. Jag tänker på er iallafall och hoppas att lillasyster tar sig ut självmant <3

Svar: tack för dina peppande ord <3 Betyder enormt mycket, speciellt ifrån dig. Du är verkligen så sinnessjukt stark och en stor förebild. Tänker på dig/er nästan varje dag och det ni går igenom <3
Just själva igångsättningen är inget som stör mig så, utan denna väntan. jag blir fetare för varje dag haha och jag sover sämre varje natt. Ja klagomålen är många och jag hoppas verkligen att Lykke vill komma ut av sig själv, gärna typ nu! Massa massa kramar till fina fina du!!
Linnéa & Lo

2013-06-01 @ 10:25:38
URL: http://mandyyss.vimedbarn.se
Postat av: Carolin

Åh :/ jag förstår dig, min kropp är precis likadan. Har till & med "starka och ganska regelbundna värkar" och till och med öppnat mig med de andra barnen men ändå kan min kropp inte starta förlossningen.
Jag är helt säker på att det kommer bli likadant även denna gången som med de andra två barnen. Inte lär min kropp starta ser själv iallafall.

Håller tummarna för att lilla Lykke snart är hos er.

2013-06-01 @ 16:29:47
URL: http://mirimee.blogg.se
Postat av: Jennifer

Heja heja! Ni klarar detta fina du! ❤ Oavsett hur när var varför så är det värt det när hon kommer ut.

2013-06-02 @ 10:12:24
URL: http://www.jefferssons.blogg.se
Postat av: Josefin mamma till Oliver

Ja de känns så fel att de som är beräknade efter får före.. Man blir liksom ännu mer deppig än vad man redan är för att det inte händer något! :/

Det jobbigaste av allt var att den 16 juni hade vi fått tid för en igångsättning och då jag kommer dit helt förberedd och får göra CTG för att kolla hur mycket sammandragningar jag hade efter en stund när jag suttit med den apparaten på ett bra tag kommer en läkare in och berättar att det är så fullt och att de kan inte sätta igång mig idag utan att jag får vänta till imorgon. Har nog aldrig känt mig så ledsen och besviken som då.... Minns jag var så arg att jag nog varit längst gravid av alla som låg där inne och att det var så fel att de kunde göra såhär! Skulle alltså snällt vänta till imorgon och ringa till förlossningen och kolla hur det såg ut då...

Ringde förlossningen på morgonen den 17 juni och berättade att jag blivit lovad en igångsättning och nu skulle jag då komma vilket som och ingen skulle få skicka hem mig. Jag var redan öppen 2 cm så de kunde ta hål på hinnorna så vattnet gick. Sedan satte de på ett värkstimulerande dropp. När väl värkarna började komma så tog det ca 5 timmar så var han ute... och det var inte riktigt de jag hade förväntat mig då jag fått information om att en igångsättning kan sträcka sig upp till 3 dygn! Jag känner mig ändå väldigt tacksam att allt gick så pass bra och snabbt för jag hade aldrig orkat en längre förlossning.

Ja hoppas denna gång går lika snabbt och smidigt för oss båda vare sig det blir en igångsättning eller att kroppen sköter det själv :)

All lycka önskar jag er! De är så nära nu... <3

Kramar

Svar: Fyy faan, min skräck! En sådan gång är det tur om som i mitt fall - man måste stätta igång! Men det är förjävligt tycker jag att man ska behöva gå över så länge, tycker 1 vecka max!! finns liksom inte att vänta på... om man inte vill såklart!
Skönt att det gick så snabbt för dig! vi får som sagt hoppas att det går fort när det väl sätts/sätter igång ;) haha här blir det då jag får en tid - är helt säker på det, jävla skitkropp!! :P

Massa massa kramar! <3
Linnéa & Lo

2013-06-02 @ 12:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback