Torr Vinterhy

2012-03-30 10:38:55 Hår & Skönhet
» Kommentarer(0) «


Japp, jag med. Har sällan dålig hy (PEPPAR PEPPAR) men under vintern blir jag alltid torr och et är svårt att få bort. Självklart så gör jag alltid samma misstag i början, smörjer lite extra - vilket slutar med fet hy på vissa håll och några finnar. URK.

Men denna vinter har jag kört på en enkel metod som för min fungerar kanon. Billigt är det också.

Förutom den dagliga rengöringen av ansiktet så skrubbar jag ansiktet varje morgon med Visibly Clear från Neutrogena. Sedan så använder jag en ansiktesmask från Nivea för återfuktning ca var tredje dag som jag låter sitta ca 20 min, huden blir först otroligt ren och sedan får den mjukas upp. Detta funkar kanonbra på mig och min hy har varit bättre denna vinter, den har varit mer jämn och inte så fet eller torr!

tips tips från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback