Lurad.

2012-03-31 09:24:00 Vardag
» Kommentarer(3) «


För nästan 2 månader sen vann jag en tävling på en annan blogg, det jag vann var ett presentkort hos en webbutik och jag blev såklart otrolig glad då jag sällan vinner något, har väl hänt att jag skrapat hem 25 på en triss liksom.

Det tog några veckor för dem att kontakta bloggägaren av tävligen vilket redan där borde ha gett mig förvarningar om vad som skulle ske. Iaf så fick jag tillslut tag på dem och fick då välja fritt i deras webbshop vad jag ville ha för den summan pengar som var på presenkortet. Tyvärr så fortsatte det krångla "och nästan ingenting i webbshopen fanns"... vet nu inte om detta stämde då många av de saker finns idag och har aldrig tagits bort. Iaf så valde jag tillslut något som de hade hemma och det skulle äntligen skickas.

Efter en vecka hörde jag av mig till dem, vet ju att det inte tar en vecka att skicka ett paket med lite kläder i. Fick först inget svar. Så dagen efter provade jag igen, då fick jag svaret att paketet hade kommit bort och att de efterlyste det, men om de inte skulle finna det under dagen så skulle de skicka ett nytt.
Idag 2 veckor senare så har jag fortfarande inte fått hem min vinst och de svarar inte på mina mail. Känner mig så jävla lurad och så otroligt irriterad.

Flera tusen bloggar göra reklam för dem och de kan inte ens betala ut sitt pris. Kommer idag inte nämna vilka det gäller, men jag kan säga att jag är otroligt sugen på att dömma ut denna webbutik så att alla får veta hur dåligt de behandlar sina kunder och hur dåligt de behandlar bloggare och de sonm gör reklam.



UPDATE.

Igår kom det jag hade vunnit. Jag kan ju bara gissa men det kändes som att dem äntligen tog mig på allvar då jag i tisdags skrev mitt första arga mail. Jag vet ju att det tar max 3 dagar att skicka ett vanligt brev. Såklart är jag glad att jag ätnligen fick det jag vann, efter mer än 1 månad. Men det känns trist eftersom det var otroligt krångligt och jag tycker att det är skandal att man behandlar alla bloggare på det här viset. Reklamen vi gör för dessa mindre webbutiker är otroligt viktig för dem.

Jag hoppas att detta var första och sista gången den här webbutiken agerar så här.




Kommentarer
Postat av: tove - mamma till EMILIO

fyfan va dåligt, säg vilka det är!! jag kan skriva ett argt inälgg om dem ;)

2012-03-29 @ 14:08:50
URL: http://tovediana.blogg.se/
Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

Vad tråkigt , maila och skriv att om dem inte skärper sig ska du hänga ut dem med namn på bloggen!

2012-03-30 @ 07:15:23
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva, Charlie & Malte.

Nä, vad tråkigt! Reklamen många företag får genom bloggtävlingar är ju värd en hel del. Det lilla det kostar dem att dela ut ett pris är ju ingenting i jämförelse med vad den reklamen skulle kostat om inte bloggarna hjälpte till. Riktigt dålig stil, tycker nästan inte du borde vara så snäll & "skydda" dem alls faktiskt när de gjort som de gjort.

2012-03-31 @ 05:53:04
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback