Förskola.

2012-03-09 11:24:34 Vardag
» Kommentarer(3) «


Igår ansökte vi om förskoleplats. Hoppas och håler tummarna att vi får det vi söker. Vet ju hur bra det är och hur smidigt det skulle vara :)
Ni andra med barn i ungefär samma ålder, har ni sökt? hur känner ni?

Jag tycker det känns lite tråkigt, inte jobbigt just nu men trist att hon ska börja på dagis till hösten. Såklart kommer det vara oerhört bra för henne och jag tror hon kommer älska det. Däremot hoppas jag kunna vara hemma med henne lite också. Eller om Henke kan. Vi får helt enkelt se. Men det känns iaf bra att vi nu har sökt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hugo går sin sista inskolningsdag idag och dessa dagar har varit de bästa på länge faktiskt, känns fel att säga men både han och jag har varit gladare. Sen Tilde kom till oss så har han blivit så krävande, självklart!!! Och varit super gnällig, men nu dagarna på förskolan har han varit trött och lugnare på eftermiddagarna, dom aktiveras på ett bättre sätt, men klart det känns konstigt att inte han är hemma hos oss på dagarna. Han stormtrivs bland de andra och alla nya leksaker o upptäckter som blir. Lycka till och hoppas ni får den plats ni sökt. Kram Jennie

2012-03-09 @ 13:16:16
URL: http://jennieshemochhjartan.blogg.se/
Postat av: Isabell - mamma till Embla

Embla ska inte börja på dagis fören i början av nästa år, vilket jag inte ser fram emot! Önskar jag kunde vara hemma med henne föralltid ;) men jag tror det säkert blir bra när man väl kommit in i det hela. Sen har jag ett jobb som gör att Embla kommer vara på dagis max 4 dagar i veckan så det känns okej ändå.



Hoppas ni får den platsen ni sökt :)

2012-03-09 @ 13:35:28
URL: http://annaisabells.blogg.se/
Postat av: mammaTea

Hoppas ni får det ni söker. Jag tror att det alltid känns lite jobbigt när än de ska börja på dagis.

2012-03-09 @ 20:53:12
URL: http://mammatea.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback