Barnmat

2012-03-14 10:21:55 Barnmat
» Kommentarer(3) «


Gjorde lite egen barnmat igår :) Lo gillade det!

 

Potatis, Korv & Morötter

Koka potatis och morötter. Koka lite korv tillsammans med en köttbuljong. Mosa allt tillsammans i en bunke. Tillsätt lite vatten, smör & tomatpure. Mixa till den konsistens du vill ha! Klart!

 

Sötpotatos, Broccoli & Skinka

Koka potatisen & koka broccolin mjuk. Strimla skinkan. Blanda allt i en bunke och tillsätt vatten och lite smör. Mixa! :)

 

Lo älskade båda rätterna, och det gick faktiskt snabbt!


Kommentarer
Postat av: Ida

Vad duktig du är som gör barnmat! Jag har varit jättedålig på det nu på slutet, och det blir ju dyyyrt och dessutom inte lika näringsrikt och gott (även om jag såklart bara köper ekologisk mat). Jag ska ta tag i det där igen, Liv har ju en del tänder och tuggar ganska bra så man kan ju göra lite större bitar nu och mer "riktig" mat. Men tänk bara på att ju längre du kokar maten desto mer näring försvinner ur den, så jag skulle akta mig för att överkoka.

2012-03-14 @ 21:02:25
Postat av: Anna

Två frågor :)



1 Steriliserar du brukarna innan,genom att hälla kokande vatten? Behöver man det?:)

2. Kan du frysa dom matburkarna eller äter hon upp dom från kylskåpet inom några dagar?



Med vänlig hälsning, vilsen Mamma;)

2012-03-14 @ 22:11:19
Postat av: Juniflickorna

TACK för recepten! Hoppas på fler inlägg i den här kategorin.. ;D ♥

2012-03-14 @ 22:40:25
URL: http://juniflickorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback