Leka mitt i natten

2011-12-14 08:38:19 Lo 4-6 månader
» Kommentarer(3) «


Gör vi en tummen ner till, inte ok!

Måste få erkänna en sak, som är rätt jobbig. Lo har ju sedan hon föddes sovit nästan hela nättern, hon har varit lättsam och en glad liten tjej. Inga magroblem eller liknande heller - alltså lyx för både oss och för många andra. Och eftersom hon har varit så här så har jag fått extremt dåligt samvete om jag har varit trött, slut, stressad mm. Känslan i min kropp har varit att jag inte får vara trött  - "just för att vi har det så bra"... Detta har varit otroligt jobbigt eftersom jag såklart är trött ibland, stressad och helt slut i kroppen.

För visst borde även jag - trots att jag sover nästan hela nätter, också få vara människa och känna mig som en trött mamma?!

Eftersom Lo sover hela nätterna så betyder det mindre sömn på dagarna och en otroligt glad och fartfylld tjej, det innebär ju såklart att jag inte sitter många stunder själv och bara tar igen mig, tyvärr. Jag vet att det skulle behövas men jag vill ju såklart vara med Lo all den tid jag har. ♥

Ja nog om detta och nu till natten som har varit - hemsk uttalas det. Lo tyckte tydligen att det var dags att kliva upp och leka 01.30 inatt. Jag och Henke tyckte inte det.. haha, och hela natten har väl varit så i stort sätt. Måste bara vara tänder, för Lo har verkligen svårt att komma till ro. Måste bara vara tänderna.. men inatt kör vi på förra veckas sovrutiner - Lo sover mellan oss :)

Aja nog om allt, idag är det besök på Bvc som gäller, jag tänkte mäta och väga min lilla skrutt och sedan är det någon typ av utbildning med Föräldragruppen, tror vi skulle gå igenom hjärt&lung rädd. + sätta i halsen.





Skrutten, bara några timmar ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Såklart du har all rätt att vara trött ändå!! Jag är alltid trött, även när vi sover bra ;)

2011-12-14 @ 12:46:24
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Det kommer alltid att finnas dom som har det värre hur illa man än har det själv så nog får man klaga lite :)

2011-12-14 @ 17:52:02
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hejsan. Har hittat hit via Johannas blogg. Måste bara kommentera för det tycks vara ett problem för många att erkänna att man är slutkörd ibland. Vi förlorade vårat första barn i v36, o det tog ganska lång tid(tyckte jag) att bli gravid igen. Hade jag läst det du skrivit nu då, hade jag nog tyckt du va knäpp o att du ska va glad att du har barn. MEN! Så enkelt är det ju inte. Trodde aldrig att jag skulle gnälla o klaga när jag äntligen fick barn. Men det gör jag! Ofta! O lättirriterad kan jag också vara. Jag kan också få fruktansvärt dåligt samvete. Men man kan inte vara på topp jämt. Det betyder ju inte att man inte älskar sin skatt mest av allt i världen för det! Så försök att inte ha dåligt samvete, du är bara mänsklig. :-) Och dessutom tycker jag av det jag sett av din blogg, att du verkar vara positiv mest hela tiden :-)

2011-12-14 @ 23:43:19
URL: http://jessicaxo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback