HAVE YOU SEEN THE TWILIGHT SAGA ECLIPSE?

2010-07-01 10:54:55 The Twilight Saga
» Kommentarer(5) «




THE TWILIGHT SAGA ECLIPSE - Lista!

Kopiera gärna & länka mig!


 – SPOILERS!!! SPOILERS!!!

Nu har väldigt många fans runt om I världen sett The Twilight Saga Eclipse och nu vill jag veta vad tyckte ni om den?


1. Hur var det första intrycket av filmen?
Jag älskade det, helt annorlunda jämfört med de två första filmerna. Riktig spännande start! Grymt bra helt enkelt!


2. Redan i början av filmen så får man träffa nya karaktärer? Vad tyckte du om det?
Det var jätteroligt, alltid roligt med nya karaktärer.


3. Var de nya karaktärerna vad du hade väntat dig eller vart du besviken på någon av dem?
Jag är supernöjd med valet av de nya karaktärerna! Alla passar jättebra med rollen och med utseendet.  


4. Efter New Moon så byttes
Rachelle Lefevre (Victoria) mot Bryce Dallas Howard, vilken av dem tyckte ni gjorde det bästa jobbet som Victoria? 50/50 Jag tycker att R.L ser lite elakare ut än vad B.D gör, så på de viset så tycker jag att R.L passar jättebra. B.D är en jättebra skådis och hon spelade Victoria väldigt bra. Däremot så tycker jag att det var konstigt att man valde att byta skådespelare när det bara var en film kvar. Lite förvirrande tyckte jag det var.


5. Ännu mer nya karakäter kommer lite senare i filmen, både bland The Cullens och bland The Wolfs, vad tycker du om dem?
Älskade det! Såå roligt att så mycket fanns med i Eclipse! Samma gäller dessa nya karaktärer, alla var väldigt duktiga och jag tycker att de spelade sin roll jättebra!


6. Vad tyckte du om att mindre karaktärer fick lyftas fram?
Också grymt kul, att få lära känna så många fler var en av de bättre händelserna i Eclipse


7. Vilken karaktär såg du mest framemot att få se mer av?
Både Rosalie & Jasper!


8. Önskar du att man hade valt någon annan att lyfta fram?
Alice önskar jag också att man fick lära känna lite bättre, hon är ju så fantastisk.


9. Hur var kyssen mellan Jacob & Bella?
Det var något jag inte såg framemot.. men det var ändå ok! Bella ber Jacob kyssa henne av en speciell andledning och det känns som en bra andledning. Jag är ju Team Edward så det känns ändå skönt att hon alltid kommer att välja honom, hihi

10. Vad tyckte du om förlovningsscenen?
Såååå romantisk! Så lyckligt. Så mycket kärlek. Finns inte ord..♥


11. Edward & Jacob pratar för första gången på riktigt i Eclipse, hur var det?
Väldigt bra de med, precis som allt annat! Edward & Jacob är ju egentligen rätt så lika och det är så roligt att se dem ”ickehatande” med varandra en stund!


12. Vad tyckte du om Kristen (Bella), Robert (Edward) & Taylor’s (Jacob), gjorde de ett bra jobb i Eclipse?  Kristen:
helt klart min favoritkaraktär, tyckte att insatsen i Eclipse var grymt bra. Hon förmedlar en sådan känsla. Och eftersom att hon är en helt vanlig människa, som är en aning klumpig och har slitna sneakers gör att så många känner igen sig i henne, och det betyder jättemycket! Kristen Stewart gör en grymtbra jobb och jag ser framemot att se henne i nästa film och i alla andra! Robert: Älskar denna kille, han gör allt för henne, han är otroligt snäll och så romantisk. Robert spelar grymt bra, han lyckas verkligen men alla känslor och med uttrycken! Taylor: I böckerna så är ju Jacob rätt så barnslig men ändå väldigt snäll, han har verkligen ett gott hjärta! Och Taylor passar perfekt för rollen som Jake. Han får också till känslan väldigt bra och han gör Eclipse superbra! ♥

13. Och vad tyckte du om resten av familjen Cullens jobb i Eclipse? Alla gör ett fantastiskt jobb. Nikki (Rosalie) ser gudomlig ut i Eclipse, verkligen skitsnygg och det är jättekul att lära känna henne. Superbra insats i Eclipse. Ashley (Alice) gör ett fantastisk jobb, hon ska ju vara supersmidig och man tror verkligen på det! Peter & Elizabeth (Carlisle & Emse) spelar två fantastiska föräldrar och de gör det grymt bra! Jackson (Jasper) även honom gillar jag skarpt. Hans uttryck och känsla är kanonbra jobb, och så har vi Kellan (Emmet) hans underbara och sjukt roliga humor gör så mycket för filmen, och att det känns så äkta! Han spelar Emmet kanonbra och det är verkligen en Emmet för mig!


14. Nu när du har sett Eclipse, vad ser du mest framemot i Breaking Dawn?
Renesmee, bröllopet, fighten och att se Jake lycklig och att alla är så lyckliga och såklart spänningen! ♥


15. Vad var det bästa/sämsta med Eclipse (filmen)?
Finns bara grymt bra när det gäller denna film! Iaf hittills!  Det bästa var i princip allt, älskade fighten med Newborns, förlovningen, lära känna Rosalie & Jasper.. hihi ALLT ALLT ALLT!

16. Saknar du något i filmen? Nej, inte vad jag kan komma på.. det kan ju hända att man gör det när man har sett den någon gång!

17. Vem var favoriten i Eclipse (karaktärerna)?
Älskar ju Bella, men Edward & Alice ligger också på topp.. och Jasper.. hehe

18. Kommer du se filmen igen (på bio)? JAA! ihi i helgen hoppas jag! ♥


19. Vad blir ditt betyg för Eclipse? ♥♥♥♥♥/♥♥♥♥♥


20.
 vilken är favorit filmen av Twilight, New Moon & Eclipse? ECLIPSE! Helt klart, spänning hela tiden, massa kärlek och massa humor!





Vilken föredrar du?









The Cullens - så snygga!



Kommentarer
Postat av: issa

Den var så otroligt bra! :) filmerna blir bara bättre och bättre.

2010-07-01 @ 11:01:39
URL: http://rockittonight.blogg.se/
Postat av: jenny

Har inte sett filmen än, ska göta det ikväll. Men ska absolut svara på dem här frågorn - så får du se svaren imorgon :)

2010-07-01 @ 12:08:55
URL: http://jennyslifestyle.blogg.se/jag
Postat av: My

jag ska se den på lördag igen! :D

2010-07-01 @ 21:48:31
URL: http://mysanliljequist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas det funkar Nu... Var inte meningen det jag gjorde. Men det blir väll så när man läser en text och så ska man svara på frågorna själv... <3333

2010-07-02 @ 13:46:06
URL: http://jennyslifestyle.blogg.se/jag
Postat av: matilda

även fast jag tycker mer om böckerna, så är ju filmerna ändå fantastiska! jag avundas kristen, hon gör bella så himla bra!

eclipse är bäst av dom 3 filmerna vi sett, & jag kan knappt vänta till breaking dawn..! jag hoppas bara att dom får med allt som är med i böckerna, för nu har ju dom flesta skyhöga förväntningar.

TEAM EDWARD!

2010-07-06 @ 01:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback