MVC-BESÖK V.35 Lillasyster

2013-04-22 19:06:13 Lykke i magen ♥
» Kommentarer(5) «


Kontroll vecka 35:

Hjärtslag bebis: 140 slag/minut

SF-mått: 33 cm

Blodtryck: 120/75

Blodvärde: -

Glukos: -

Vikt: 69 kg (startvikt 57kg)
 
Lillasyster är nu FIXERAD ♥ Känns så otroligt skönt och bra. Nu nu, eller snart iaf är du såååå välkommen!
Kroppen mår väl annars sådär, men dagarna tickar ju på så det funkar. Lilla vildingen där inne verkar aldrig få dåligt med plats, haha så jag har fortfarande så himla ont.
6 Maj är det dags för besktning av mig och förhoppningsvis kan vi komma övereens om något som iaf kan skynda på det hela :)

Kommentarer
Postat av: Linda Källberg

Åh vad härligt att hon har fixerat sig. Ett gott tecken :) Vad ska du på för besiktning som kan skynda på det? Nyyfiken jag vart :D
Kraam på dig

Svar: Ja, jätteskönt! Lo fixerade sig typ veckan innan så jag ser det iaf som ett gott tecken :) Besiktningen har inget med att jag vill skynda på det utan det är typ, vikt, blodvärden, blodtryck, kolla om jag öppnat mig något mm Sedan så vet min bm om hur jobbigt jag har pga av smärtan i magen, så jag hoppas att hon kan göra någon hinnsvepning lite tidigare denna gång :) Bm är väldigt förstående så jag hoppas verkligen vi gör det lilla vi kan för att skynda på det hela, speciellt etter som det är andra barnet och med Lo blev jag igångsatt (de tog hål på hinnan) och sedan gjorde kroppen allt själv utan problem :) Ja, jag ska kräva det lilla jag kan hihi KRAMAR FINA!
Linnéa & Lo

2013-04-22 @ 19:28:21
Postat av: Linda Källberg

Okej jag förstår :) Helt rätt att du ligger på, du ska inte behöva gå och ha ont om det finns hjälpmedel att skynda på det. Hinnsvepning har jag hört ska vara ett bra alternativ för att hjälpa kroppen att få igång det så jag håller tummarna för dig att det blir en hjälp på traven :) Har du mycke sammandragningar? I dag har det varit den värsta för mig, magen är alldeles sten hård hela tiden så det känns som att man bara vill trycka ner på den för att det gör så ont och det gör nästan ännu ondare efter man ätit.. Har du känt så någon gång? Jag är alldeles ny på det här så dela gärna med dig hihii :) Kraamis

Svar: Ja, precis. Låter kanske fånigt att jag har ont av sparkar och sammandragningen, men det gör så ont bara jag tar i magen och det börjar bli riktigt jobbigt och så frustrerande. Jag kan snart inte ens lyfta Lo då det gör för ont :/
Med Lo hade jag inte det, det blev all-in liksom på förlossnignen, var så lite innan att det aldrig var jobbigt el gjorde ont. Denna gång har jag mycket sammandragningen, mest hela tiden. Oftast är det okej men jag har också haft några riktigt jobbiga då man helst vi lägga sig och dö en liten stund :P haha

Svårt såklart att dela med sig då det är så olika för alla, men när du börjar behöva andas dig igen om det så skulle jag iaf med mina erfarenheter tro att det börjar närma sig. Känt några förvärkar? För mig är det som mensvärk ungefär, fast ondare. Försök att vila mycket och lyssna på kroppen, den brukar vara bra på att säga stopp! :)

Är lillen fixerad? :) Så himla spännande allt detta, hade ni något namn till eran prins? :)

Fråga på om du undrar över något, så ska jag försöka svara så gott jag kan! Kramar <3
Linnéa & Lo

2013-04-22 @ 20:04:40
Postat av: Linda Källberg

Ja tänk hur olika det kan vara från varje graviditet. Häftigt ändå hur allt funkar! Jag har haft stickningar och lite som mensvärk men inte alls så mycket. Har hela tiden haft sammandragningar så fort jag gör något annat än tar det lugnt men i dag så har det varit mer än vanligt. Den spänner och blir sten hård och sparkarna gör ont så att man måste räta upp sig liksom för att de ska göra mindre ont. Jag vet inte om de är någon form av förvärkar men obehagligt och ont gör det haha. Han ligger väldigt långt ner sa bm förra veckan och huvudet är fixerat. Så han är nog redo men har hört att man även kan känna så här nån veckan innan så man vet ju inte :)
Jag jobbar nu bara 1 och 1 halv dag till sen så får jag vila upp mig så det känns ju skönt!
Vi har ett namn som har varit favoritnamn för oss båda sen den dagen vi plussade och det har hängt med och känns fortfarande som det. Kevin :D Så jag hoppas att han kommer se ut som en liten Kevin annars så blir det svårt hehe. Vi hade fler tjejnamn ;) Nidå har ni något namn till eran lilla skorpa? :)
Kraam <3

Svar: Låter lovande :D hihi snart så kommer lilla killen, såå himla spännande :D Så skönt med vila, blir vila för mig med, vet ännu inte exakt när man iaf från mitten av maj om inte tidigare :)
Åhh så himla fint! :D Tror nog att det är en liten Kevin där inne! :D
Så svårt med namn, tjejnamn finns det sjukt mkt av dock har vi haft fler pojknamn som vi verkligen kan tänka oss. Japp, lillfisan kommer heta Lykke <3 hihi bestämt och klart och vi har inget annat namn så hon får så lov att se ut som en Lykke. Publicerar dock ej detta inlägg då det fortfarande är hemligt, iaf inte officiellt :P hihi KRAM <3
Linnéa & Lo

2013-04-22 @ 20:54:52
Postat av: mariekarolina

Åh vad fort det har gått! Ska bli spännande att se när lillasyster kommer :)

Svar: Nu börjar det närma sig vilket känns sååååå skönt :D
Linnéa & Lo

2013-04-23 @ 09:55:04
URL: http://mariekarolina.blogg.se
Postat av: Linda Källberg

Hihii ja jag hoppas det ;) Var faktiskt in på förlossningen igår pga att jag hade så ont utav sammandragningarna och trycket neråt var så stark så dom ville att jag skulle komma in för en koll. Allt såg bra ut, värkarna var oregelbundna så vi fick åka hem igen. Skönt ändå att ha kollat upp det, vart lite skraj där för jag har aldrig känt så mycket. Jag var öppen 1 cm men det kunde lika väl dröja nån vecka som att det kan gå fort sa dom så får se hur värkarna håller i sig. :)

Vad skönt att du också snart ska gå hem och vila, wii det är inte alls långt kvar nu för oss ju!! :D
Åh vilket fint namn ni hittat till hon. Jag har heller inte gått ut med vad lillen ska heta men skrev det ändå nu till dig hehe. Lite hemlis vill man vara ;)
Hoppas att allt är bra med dig. Så kul att prata med någon som är i samma situation! Kraam <3

2013-04-24 @ 20:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback