❥ Bugaboo Donkey - Recension

2013-04-23 19:38:34 Shopping & Presenter | Lykke
» Kommentarer(7) «


En recension om min högt älskade Bugaboo Donkey.

Jag jämför nu denna vagn med två singelvagnar, Brio Happy & Crescent Diva. Jag har också testat en hel del andra syskonvagnar och ingen var i närheten så bra som denna.

+ Extremt lättkörd.
+ Smidig, singel varianten får plats överallt.
+ Liten, tar liten plats i bilen även om man har den i syskonläge.
+ Rejäl.
+ Lätt, även då den är i syskonläge.
+ Tydlig. Alla vita knappar är funktionsknappar som tex fäller ner sittdelen i liggläge, gör så att jag kan ta av sittdelen mm.
+ Snygg som attan!
+ Liten för att vara utfälld i syskonläge, stort stort + !!!
+ Lo älskar den, hon sitter otroligt bra trots att det är en syskonvagn med mindre plats.
+ Lättare att köra i snö än vad jag trodde. Gick jättesmidigt och då har vi kört i tung blötsnö.
+ Den är faktiskt över mina förväntningar och jag känner mig hittills otroligt nöjd.
+ Shoppingbagen är lovely och helt perfekt när man har vagnen i singelläge.


Det absolut största plusset är såklart att den är så otroligt smidig att växla mellan singelläge & syskonläge. Det går fort och du släpper bara på tre olika funktionskknappar - drar ut vagnen, fäster funktionsknapparna och klickar sedan på en till ligg el sittdel. Sedan att den just går att ha i olika lägen, singel el syskonläge passar oss helt perfekt. Man har ju inte alltid två barn, Lo kommer ju gå på dagis vissa dagar i veckan och det känns så himla skönt att jag då inte behöver ha vagnen i syskonläge.
 
Jag har hittils inte hittat en enda sak som är negativt med vagnen. Jag/vi kunde inte bli mer nöjd. Det var mycket pengar men värt varenda krona. Ser fram emot att få ha båda mina barn i den ♥
 
 
Om ni har några andra frågor så är det bara att kommentera, hoppas ni uppskattar min lilla recension :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin mamma till Oliver

Kul att få höra en recension på den! Det lutar åt att vi kommer köpa denna så småningom då vi väntar tillökning till hösten och behöver en syskonvagn :)

Är tyget till vagnen tvättbart? Kan man låsa framhjulen om man vill?

Svar: Stort grattis, kul att ni också ska få en till! :D
Japp det är det, dock ska man ej använda sköjmedel. Och ja, man kan låsa hjulen fram vilket gör det lätt att ta sig fram i snö och sand :D
Linnéa & Lo

2013-04-23 @ 20:37:13
Postat av: My

Jag är så sugen på att köpa en sån jag med.. haha!

2013-04-23 @ 21:30:04
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/mmys
Postat av: ellenojag

Håller med dig, värd varenda krona!!!

2013-04-23 @ 21:52:29
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag har inga frågor om Donkeyn, utan om Crescent Diva. Jag är gravid och funderar på den. Vad tyckte du om den? Har du gjort en recension på den med? Kram

Svar: Här hittar du den recensionen, http://linneaamandawikman.blogg.se/2012/april/crescent-diva-im-in-love.html
Däremot så kan jag tyvärr tillägga att mycket strulade med den under vintern. Den var svårt att fälla upp då den blev kall och småknappar & funktioner gick sönder. Idag om jag skulle köpa vagn och är ute efter en vagn som divan, så skulle jag hellre köpa en beg bugaboo cameleon. Jag vet ju att priset är ganska olika, men jag skulle ändå tycka att det var värt det. Men för priset du betalar för divan så är det en helt okej vagn :) Lycka till!
Linnéa & Lo

2013-04-24 @ 14:14:16
Postat av: Petra

Åh man tackar för recension ;) lutar åt att vi beställer en donkey i helgen ;D

2013-04-24 @ 21:15:20
Postat av: Ida

Vi hämtade ut vår från gallerian idag men jag tycker inte alls att den tar liten plats i bilen... vi har ändå en bil modell större, nya Kia Sorento, men vagnen känns gigantisk i bagaget! Vad har ni för bil? Jag ska köpa en bil innan sommaren och det känns som att man får tänka om lite vad gäller modell med tanke på vagnen...

Svar: Alltså det är klart den tar plats, men med tanke på att det är en syskonvagn så tycker jag den är liten. sitt/liggdelarna på varandra och chassit på andra sidan. Vi har en Passat kombi :)
Linnéa & Lo

2013-04-25 @ 19:49:14
URL: http://idaoarvid.blogg.se
Postat av: Ida

I Sorenton går den att ha med sitt/liggdel på, men jag ville ju helst köpa en mindre bil, modell toyota auris typ... känns svårt att få den att gå in ens med delarna av... det blir rundtur till bilhandlarna i helgen och testa. Ska bara bli bättre på att fälla ihop och upp den först ;-)

2013-04-25 @ 22:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback