Hur hinner man?

2012-10-19 13:28:05 Vardag
» Kommentarer(4) «


Hej fina!
Dagarna då jag är ledig så hinner jag med det mesta. Leka, fixa mat, blogga, tvätta - tja ni vet det vanliga. Denna vecka har jag jobbat tis-tors 08.00-16.00
Det betyder att jag är hemma till ungefär 16.30-17.00 då är det dags att laga mat, sedan blir det bad för Lo och sedan sovdags. Efter det är jag helt slut. Önskar jag hade mer tid och ork för bloggen. Så just nu iaf blir det lite hattigt och segt i mellanåt. Ska försöka hitta mer tid och snart kanske jag vänjer mig vid jobb och energin det tar :)
 
Vad har ni för er? Många av er ssom läser som börjat jobba? Hur får ni ihop allt? :)

Kommentarer
Postat av: tina

Va glad att du är hemma så pass tidigt. när jag jobbar jobbar jag till 18, är hemma 18,30. Hinner pussa på olivia innan det är dags för mat, medicin och pyjamas sen natti. pappa patrik är hemma först kl 19.30 och jobbar alla helger utom 1 ( då jobbar jag ). Så ända gången vi är ledig tillsammans är 3 söndagar/månaden. förlåt nu var det inte riktigt det du ftågade. jag städar handlar och fixar när jag är ledig helt enkelt ( eller som nu, mammaledig )

Svar: Jag är jätteglad att jag senast just nu slutar kl 16, missförstå mig inte. Men jag tycker ändå inte att jag/vi hinner med oss. Lägenheten är kaos, hinner inte med något annat än måsten som att laga mat/handla/diska.
Linnéa & Lo

2012-10-19 @ 16:16:54
URL: http://tiro.blogg.se
Postat av: Tina

Förlåt, det va inte meningen att låta så sur och aggressiv. Det va absolut inte så jag menade. Kan inte Lo leka själv en stund eller måste du alltid sitta med henne? Tänkte annars kan du ju göra små saker under tiden. Jag pysslar med massa grejer här hemma ibland om dagarna medans Olivia busar på golvet. Men jag vet ju inte hur det är för er med lite mer rörliga barn. Dem kanske måste ha en vuxen nära alltid?!

Svar: Ingen fara :) Jovisst kan hon det, dock hänger hon gärna med oss och har haft/har en fruktansvärd mammig-period. Det ska bäras jämt! :P pjuhh! Sedan så river hon ju fram så otroligt.. det negativa barn - hinner bara städa på ett ställe så är det dubbelt där hon precis har varit :P haha! Kram!
Linnéa & Lo

2012-10-19 @ 18:29:37
URL: http://tiro.blogg.se
Postat av: Emma

Tycker du lyckas väldigt bra! Trots att du har mycket som pågår hinner du ändå vara en fantastisk mamma, flickvän, storasyster och vän ❤ du gör det så bra gumman, var stolt över dig själv :)❤❤❤

2012-10-19 @ 23:05:07
URL: http://Emmaoliviapersson.blogg.se
Postat av: Eleni

Åh vet hur det är. Man hinner ingenting längre. Jag är hemma till kl.19 nästan varje kväll och P jobbar också olika varje dag men är oftast hemma till kl.17 och då ska han hämta Maya. Man får försöka så gott man kan och acceptera röran ibland. Jag väntar också (4mån senare) på att man ska få in någon slags rutin för att få vardagen att flyta på, men än är vi inte där. Kram

2012-10-21 @ 23:23:51
URL: http://elenia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback