Vagnsnack!

2012-01-25 09:04:33 Vardag
» Kommentarer(4) «


Vi har ju en Brio Happy Classic Sittvagn nu till Lo, vi är väldigt nöjda med den ovh den är både stabil och rejäl. Däremot så funderar vi om vi kommer att använda den i sommar? Lo blir 1 i Juni och vi har en Brio Sitty som vi har tänkt köpa till en suflett till och eventuellt byta tyg. Tror Sittyn är ifrån 2009 så den är fräsch, men det blir nog inte så snyggt med en svart suflett och en brunblommig vagn.

Nu till frågan, hur ska ni göra eller hur har ni gjort. Happyn känns ju rätt stor och klumpig och man jämför med Sittyn :)

Happy vs Sitty

Kommentarer
Postat av: Micksan

Tycker sittyn känns som en vagn för äldre barn, hon är ju bara 1 till sommaren. Jag hade då vilja ha liggläge till en så liten, hon lär ju fortfarande vila under dagen? Sittyn fungerar ju säkert på korta turer. Vi har en emmaljunga scooter som har 3 olika lägen, inte fullt liggläge men nästan. Den är mer ombonad än en sitty. Använd happyn är mitt råd och sittyn om ni bara ska iväg någon kort tur utan sovstunder. :)

2012-01-25 @ 11:16:04
URL: http://micksan.org
Postat av: Micksan

Tycker sittyn känns som en vagn för äldre barn, hon är ju bara 1 till sommaren. Jag hade då vilja ha liggläge till en så liten, hon lär ju fortfarande vila under dagen? Sittyn fungerar ju säkert på korta turer. Vi har en emmaljunga scooter som har 3 olika lägen, inte fullt liggläge men nästan. Den är mer ombonad än en sitty. Använd happyn är mitt råd och sittyn om ni bara ska iväg någon kort tur utan sovstunder. :)

2012-01-25 @ 11:16:47
URL: http://micksan.org
Postat av: Lina

Vi har en "gammal" sitty variant som vi har köpt på blocket. Den har vi använt några gånger redan på kort promenix till ica eller dylikt (har kanske 200 m max till ica ;) Till sommaren kommer vi använda oss av Happy vagnen mesta dels tror jag ändå eftersom jag tycker Lova ska sitta vänd mot oss och för att det finns liggläge. Men vid korta stadsbesök eller dylikt lär den lilla vagnen få duga bra :) Som sagt, jag tror det är bra att ha båda vagnarna så man kan variera lite beroende på situation! Kram

2012-01-25 @ 18:14:35
URL: http://kompismoster.blogg.se/
Postat av: Carro - tvåbarnsmamma

Jag måste nog hålla med ovanstående att Sitty'n är nog en variant för äldre barn.

Hon kommer ju fortf behöva sova osv.. Plus att Brion är mycket mysigare :)

Men ska man bara på stan och hon kommer vara vaken är de ju skönt med en liten och smidigare vagn :)

2012-01-27 @ 21:07:42
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback