Vips, så var allt borta!

2011-09-27 12:00:10 Vardag
» Kommentarer(5) «


Maten alltså.. innan Lo kom var jag expert på att äta i lugn och ro. Jag åt också väldigt bra tycker jag, frukost, lunch, middag och kvällsfika och ibland någon frukt därimellan. Nu är jag helt kass. I början var det riktigt illa.. jag var duktig om jag fick i mig en riktig måltid/dag. Såklart var det helt oacceptabelt enligt mig då jag vet mycket väl att jag måste äta mer för att må bra och orka. Så jag har blivit bättre, och de senaste veckorna så äter jag iaf tre måltiden, alltså frukost, lunch & middag. Kvällsfikat behöver jag inte alltid så då känns det okej att skippa det.

MEN nu till det andra problemet.. jag kastar i mig maten! Hemskt och småäckligt. Jag vet att Lo tex när som helst vaknar får sitt nap eller vill ha mat själv så jag verkligen hetsar i mig maten för att jag desperat behöver den. Inte okej. Magen mår sådär av det, och jag har alltid varit så duktig innan på att äta i lugn och ro.

Vet inte hur jag ska ändra på den nya vidriga vanan.. försöker äta då Lo sover, eller själv är nyäten.. men det går ju inte alltid. Tips någon? Hur är det för er andra mammor? :)

Kommentarer
Postat av: My - Mamma till Alma

sv: jo, det är jobbigt när man märker att hon inte blir nöjd, det gör ju ont i hjärtat när man ser hur hon kämpar och kämpar. tror problemet ligger i att hon äter för ofta så det hinner inte samlas någon mjölk till henne på kvällarna. Så vi ska kämpa lite med napp nu ett tag och se om det kan få henne att lugna sig lite så det hinner samlas till henne. För småäta blir ju ingen mätt på, eller hur? :)



och det där med maten du skriver om känner jag igen. Vågar knappt fixa mat för då vaknar hon och ska äta och då blir det inte bra. Lättare när pappan är hemma och kan underhålla henne några minuter så man får slänga i sig maten :P

2011-09-27 @ 12:35:31
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till My

Jag var likadan när My var mindre och inte åt samma mat som mig, men nu äter vi tillsammans, både lunch o middag, så då behöver man inte stressa :)



Svårt det där.

2011-09-27 @ 12:37:24
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Ida - Isabellas mamma

Jag brukar äta när Isabella äter. Typ ge Isabella en sked, sedan ta en tugga själv, ge Isabella osv. Då kastar man ju verkligen inte i sig maten ;) Det blir lättare när man äter tillsammans :)

2011-09-27 @ 13:06:29
URL: http://dagarmeder.blogg.se/
Postat av: Isabell - mamma till Embla

Jag och min kille får äta i skift, typ först äter han och sen jag, ibland kan våran dotter ligga bredvid i soffan men det är inte alltid det funkar. Får inte heller i mig så mycket mat under dagarna när jag är ensam hemma :/ men lilltjejen är bara 3 månader så jag hoppas att det kommer bli bättre så småningom, har märkt att min mage inte mår så bra av att stressäta...

2011-09-27 @ 15:01:24
URL: http://annaisabells.blogg.se/
Postat av: Anna, mamma till Elis & Silas

Du kommer lära dig :P

2011-09-27 @ 22:12:26
URL: http://vyssanlull.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback