Fråga

2011-09-14 13:38:04 Frågor & Svar
» Kommentarer(1) «


Fråga från Erika:

Hej!

Jag googlade på "Brio knee joint" och hittade din fina blogg. Jag undrar om ni är nöjda med vagnen? VI har bestämt oss för en Brio men är osäker på om vi ska välja knee joint eller teleskop chassi. Vi funderar också om vi ska välja lufthjul eller punkteringsfria. Hur gjorde ni och hur har det funkat?

Svar: Fört och främst tack! :) Vi är jättenöjda med vagnen, smidig, stabil och lättdragen. Har aldrig hittils varit några problem! Min sambo är lång och med teleskop chassi så kom han så himla långt bort från vagnen,v vi vilket han inte tyckte var bra så då valde vi knee joint eftersom man kommer lika nära hur man än har handtaget!
Och när det gäller hjulen så valde vi lufthjulen då vi tyckte vagnen blev smidigare så. Vi bor ju i Norrland och det har varit väldigt mycket snö de senaste åren och i vinter vill vi kunna vara ute och gå ändå, så då tyckte vi lufthjulen var ett bättre alternativ. De punkteringfria hjulen upplever jag blir lite stumma om du förstår vad jag menar.

Vi är jättenöjda med båda valen och ångrar det inte, sedan beror det ju alltid på vart man bor, vad man själv tycker är smidigast! :)

Hoppas du fick lite tips och att ni blir nöjda mer just erat val!

Kommentarer
Postat av: Erika

Tack för ett supersnabbt svar! Jag är 160 och min man är 190 så vi försöker hitta nåt som passar bägge, vilket inte alltid är så lätt. :) Eftersom han har långa armar slår vi nog till på knee joint, för med teleskopchassit skulle han nog också hamna för långt ifrån. Även om man provkör vagnen i butiken är det så svårt att veta hur det skulle kännas när man väl har köpt den. Och vi tar nog lufthjulen eftersom vi också har rätt mycket snö. Jag var fundersam om man får laga punkteringar ofta, men det verkar som att det inte är så många som har problem med det. Tack för bra synpunkter, snälla du!

2011-09-15 @ 15:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback