Middag igår

2011-10-18 07:40:00 Mat & Bakning
» Kommentarer(4) «


 

 

Skogskyckling (Sveriges godaste kyckling!)
4 personer

4 kycklingfiléer
smör att steka i
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 krm rosmarin färsk eller torkad (färsk är starkare) jag brukar ta mer än ett kryddmått
1 dl vatten
Krydda filéerna och bryn dem tills att de fått fin färg. Häll på vattnet och låt dem koka under lock 6-10 min

Sås:
1/2-1 dl sky från kokningen
2 1/2 dl grädde
1 tsk soja
1 krm kanel
1 msk lingonsylt
gräslök
frysta lingon
Blanda kanel, soja och grädde med skyn. Smaksätt med salt, peppar och lingonsylt.
Låt koka in tills såsen tjocknat lite.
Häll såsen över kycklingfiléerna och strö frysta lingon, haackad gräslök och ev, en rosmarinkvist som dekoration.
Passar med både ris och potatis!


Uppdaterat!! :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh jag är intresserad! Älskar din blogg, jag har en wilma på 2.5 månad. :) ROligt att följa LO:S utveckling :) Sötisen där

2011-10-17 @ 19:54:21
Postat av: Lo

Hejhopp...

Sorry att jag inte hört av mig om headern men vi har varit så sjuka att jag knappt orkat med datorn.

Hade du några idéer?

Vore så kul om vi kunde hitta på något riktigt fint... Men min hjärna är helt död :)

Kanske ska söka runt på lite bloggar för att hitta idéer. Hum!

Vad gör ni idag då, är det väder för att vara ute hos er?

Kram Lo

2011-10-18 @ 09:26:39
URL: http://blogg.mama.nu/lillisloppan
Postat av: hilda

åh vad bra att du la upp receptet! jag älskade det när vi åt det i vintras och har tänkt fråga om receptet ända sen dess men jag har glömt det varje gång!:)

Kram

2011-10-18 @ 12:54:09
URL: http://hildafromm.blogg.se/
Postat av: Emma

mmm de va ju supergott, tack

2011-10-18 @ 19:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback