Träning

2011-11-16 10:25:17 Vardag
» Kommentarer(3) «


När det gäller träningen efter graviditeten och förlossningen så har det gått väldigt upp och ner. Ibörjan hade jag väldigt ont men ville ändå röra på mig eftersom det kändes bättre då. Sedan flyttade vi och träningen fick såklart vänta i ett hörn. Och sedan har det fortsatt sådär, ena veckan har fungerat bra medans en förkylningen kom den andra veckan och vi blev sittandes inomhus.

Förra veckan dock bestämde jag mig, nu jävlar Linnéa är det dags att ta tag i det här. Av mina 15 kg som jag gick upp med Lo i magen hade 13 kg försvunnit ca 1½ vecka efter förlossningen. Sedan tog det ett tag, runt 1½månad tror jag inte jag tappade de sista 2 kg och var tillbaka till min startvikt.
58 kg, där brukar jag ligga utan att göra ett skit, men jag vill bli mer vältränad och gärna tappa något kg.
Att lägga sig under 58 har varit skitsvårt, nästan omöjligt - oavsett hur mycket jag tränar eller hur nyttig jag äter.  Men nu, 57 kg :) Wihoo och jag är så glad. Nu hoppas jag kunna hålla den vikten och kanske tappa lite mer.

Vad gör jag nu då? Jo 1h prommenad 6 dagar i veckan och det börjar redan kännas som en skön rutin. Det går kanonbra helt enkelt och det känns bara roligt.

Hur går det för er andra mammor?

Kommentarer
Postat av: My - Mamma till Alma

Alla kilon borta och tränar på gymmet 4 dagar i veckan plus promenerar nästan varje dag :D

2011-11-16 @ 11:45:38
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: Ida

Som du kan se i min blogg tränar jag en del på gym, både pass och styrka. Det är för att få fin form (eller mest för att det är roligt och bra att ha något att göra på dagarna), men tränar däremot rätt lite kondition, och det är ju i första hand det som är fettförbrännande. Skulle behöva komma igång bättre med promenader men eftersom Arvid går på fsk tre dagar i veckan anpassas mina rutiner efter de tiderna... Och svårt att långpromenera med en fyraåring...



Men jag gick ner de åtta kilo jag gick upp under graviditeten i samband med förlossningen, i stort sett iallafall. Det är väl ett extrakilo kvar, men jag tycker det är svårt att väga sig i exakta kilo för man kan ju lätt pendla ett kilo morgon/kväll. Det kilot är förresten allt gotta jag stoppar i mig brukar jag tänka!

2011-11-16 @ 12:26:31
URL: http://idaoarvid.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det går skiiiiiit!!!

2011-11-17 @ 19:39:12
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback