Förbannad!

2011-07-29 08:31:02 Vardag
» Kommentarer(1) «


För det första så kan jag säga att JAG såklart inte är den bästa bilföraren i världen, absolut inte. Jag har endast haft mitt körkort i 2 år, jag är inte så jätteerfaren.. MEN MEN MEN, jag följer ALLTID reglerna och skyltarna. Så om det är 50km/h på en väg, ja då kör jag 50km/h. Samma gäller om det är 70km/h, eller 90km/h eller om det är 30km/h, ja det brukar innebära att det är en liten väg och ofta finns det mycket barn.. JA, då kör jag 20km/h för jag vill verkligen inte skada ett barn.

Detta verkar tyvärr väldigt många ha missat. Jag ska inte dra alla över an kant för såklart finns otroligt många bra bilförare, men också några helt sjukt dåliga som snarare låter bilen köra själv.

Raholmsvägen ute på Södra Alnö är en typisk väg där i princip ingen håller hastigheten, det är 50km/h där och har så länga jag kan minnas varit det. Men om man inte skulle veta och stod och kollade på bilarna som kör förbi så skulle man gissa på 80km/h ungeför, ibland lite mindre och ibland mer. Helt sjukt enligt mig då jag har fattat att om det är 50km/h så är det av en anledning! Tydligen inte alla som fattat det.

Och fine, jag får väl vara en sådan där pensionär som man kallas då man kör sakta (eller egentligen efter reglerna).

Sedan måste jag såklart berätta varför ilska dök upp nu idag på morgonen:

Jo, jag skjutsade Henke till jobbet idag och i kurvan under bron i Skönsberg i riktning mot stan kör en bil om mig i det vänsta körfältet, inge konstigt med det.. grejjen var bara den att när denna KÄRRING (japp det var en jävla kärring) har kört om så bestämmer hon sig för att byta till min fil, inte heller konstigt om det inte vore så att hon är ca 1 m ifrån att köra rätt in i våran bil!!! Jag får såklart bromsa och vejja, och så lägger jag mig på tutan, dock hjälper det inte kärringjäveln, för hon bara fortsätter som inget hade hänt!! Detta är för mig helt ofattbart, hur man inte kan märka att man är max 1 m ifrån att köra in i en annan bil i 90km/h.

Lo satt i bilen, hade vi krockat så hade det kunnat gå illa. Hemska tanke, men det är så sant.

Jag ångrar så att jag inte tog reg.nr för kärringjäveln fattade säkert inte ens att det vara så nära att hon krockade med en bil med barn.

Ja, nu har jag avreagerat mig lite.. tyvärr så är jag totalt livrädd att ha Lo i bilen, för jag tycker jag ofta ser folk som kör mot rött, som håller på att köra över folk som går över övergångställen mm. Tragiskt. Och Frukstansvärt.

Så snälla ni som inte håller hastigheterna, GÖR DET! Det kan rädda ett liv, kankse ditt liv, ditt barns liv eller din bästa kompis liv.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Hej gumman! Vad bra att det gick bra med er, med tanke på vad jag jobbar med så finns det många som inte skulle vara ute i trafiken. Tyvärr.



Saknar er, ge Lo en extra puss från sin faster idag! <3 Puss på dig gumman.

2011-07-29 @ 12:00:09
URL: http://madelenetegenfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback