KOH KOOD

2010-05-11 13:15:20 Thai 2010
» Kommentarer(0) «


I'm alive! Men knappt, haha..
Vi kom fram till paradiset Koh Kood igår vid två tiden, fortfarande sol hela dagarna och vattnet svalkar nästan inte. Sjuk jäkla varmt! Fick iaf ett oroligt bemötande av personalen som jobbar på denna avlägsna plats, god mat och världens sötaste lilla nyfödda kattunge... hörde några pip då jag gjorde nr 1 på toa och hittade en liten liten vit kisse i våran blomkruka i duschen! ååhh ni ska se den, sååå söt! Tog den till kattmamman och på kvällen så upptäckte Peter en liten till i deras säng bakom kuddarna! Så nu har vi världens sötaste kisseungar som sällskap :)

Idag däremot så slappade jag och babe i en utav hängmattorna, döskönt.. och efter en liten stund så hör vi ett duns, jag som är orädd brydde mig tills att H sa att jag skulle ligga helt still, självklart låg jag inte still utan tittade snabbt upp och vad faan får jag s...... EN JÄVLA ORM!!!!!! Ahhh vi löpte som aldrig förr bort till K&P där vi gömde oss! Personalen kom och vi beskrev ormen, som var ca 1 m lång men ganska smal, den var svart och gul.. personalen sa att den var farlig men efter att vi hade googlat den så insåg vi att den var ofarlig så det känns skönt! personalen måste ha förstått oss fel, de är inte så bra på eng här! Så ormen som ramlade ner på oss kallas för golden tree snake och är ofarlig för människor! Men ändå faan har nog aldrig varit räddare! hahah

jaa, en liten update iaf.. får se när vi orkar ladda upp bilder. 10 dagar kvar i thailand nu.. känns helt fantastiskt. torsdag morgon åker vi tillbaka till Paradise Resort på Koh Chang och den 18 är det Bangkok som gäller (OM det lugnar ner sig).

Saknar er där hemma, saknar också den svenska maten..♥ Puss & Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback