Hälsa & Kost

2014-04-08 10:01:05 Mat & Bakning
» Kommentarer(2) «


När jag i mitten på januari satt igång med min träning så ändrade jag även kosten, jag och H har tidigare varit rätt så lata och lite nu och då har det blivit skräpmat av olika former. Det är både dyrt, inte speciellt gott och onyttigt, så det och träning har varit mycket fokus här hemma. Ni som läst min blogg ett tag vet vilka problem jag har med min mage, IBS - det jävligaste jag vet och det som allt för ofta styr min vardag.
 
Hur som haver så vart magen helt kaos när vi ändrade våra vanor, ondare än någonsin och jättejobbigt i vardagen.
Efter ca 1½ månad började det äntligen att ändras och till det bättre. Jag har plockat bort mycket gluten, och lagt till mycket vitaminer & protein. Det har verkligen varit toppen sedan i början på Mars och jag har mått så himla bra.. men nu har det vänt igen.. haft ond och dålig mage i några dagar och jag känner mig så låst i mig själv, har inte ändrat något så kan liksom inte skylla på det jag ätit.. utan det känns bara som att det kommit igen, jag hoppas innerligt att det bara är några dåliga dagar och att jag mår prima snart igen.
 
Ska göra iordning en bra och god frulle nu, får se hur jag mår efter det ♥
Och om någon känner igen sig, hojta om ni har tips! Puss så länge!
 
 
Lite av min kost ♥
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Något sådant skulle jag behöva göra med min mage också, maten ser ju så himla inbjudande ut dessutom =)

Svar: Maten är verkligen jättegod och är både nyttig och mättande! :)
Linnéa & Lo

2014-04-09 @ 06:32:05
URL: http://www.emmgus.blogg.se
Postat av: Lisa

Äter du tillräckligt med fett? Tänkte så tarmarna smörjs...

Svar: Ja det gör jag :) Nu har det börjat vända igen, så hoppas det stannar där sen :)
Linnéa & Lo

2014-04-10 @ 10:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback