MVC-BESÖK V.37 Lillasyster

2013-05-06 20:22:00 Lykke i magen ♥
» Kommentarer(6) «


Kontroll vecka 37:

Hjärtslag bebis: 138 slag/minut

SF-mått: 35 cm

Blodtryck: 130/75

Blodvärde: 112

Glukos: -

Vikt: 71 kg (startvikt 57kg)
 
Ja, ännu ett besök avklarat. Nästa gång, om två veckor så kommer vi göra en hinnsvepning. Förhoppningsvis är det moget så att kanske lillasyster kan komma. Jag hoppas såå, är så less och så trött. Vill ha mitt älskade barn nu ♥ Har dåligt blodvärde så måste äta andra tabletter mot det, annars såg allt fint ut. Ligger bra till på både Sf-kurvan och min egen vikt kurva. Passerat mardrömmen 70 kg, men det är väl bara att gilla läget! Hoppas att det inte blir sååå många fler kilo.
 
här såg det ut med Lo i vecka 37, typ exakt samma hihi ♥

Kommentarer
Postat av: Linda Källberg

Hej finis!
Åh nu börjar det närma sig för dig med :) Jag tänkte höra med dig gällande hinnsvepningen. Vilken mvc går du hos? Jag var i väg förra veckan hos min bm och hon sa då att hon absolut inte gör någon hinnsvepning före jag gått ut tiden, jag kände då hur all min energi och hopp flög ur mig.. Har såna sammandragningar och värkar att jag i många stunder inte vet vart jag ska ta vägen och dom är dock fortfarande oregelbundna, kan knappt sova om nätterna och det menade hon med att så är det på slutet och att jag ska ha tålamod. Och det förstår man ju att man ska ha ont och att sömnen blir sämre men ska man vara helt färdig då när det väl sätter igång? Jag är öppen nästan 2 cm så det ska ju gå att göra en på mig men jag får ändå ingen hjälp från hon.

Du måste ha fått en jätte bra och förstående barnmorska som verkligen vill hjälpa dig :) Önskar dig all lycka!
Kramar

Svar: Hej där själv fina du!Jaa, speciellt för dig! Snart är han verkligen här, Lillprinsen!
Jag går på Alnö, samma Bm som jag hade med Lo. Precis så var det för mig sist, hon gjorde inget innan vi gått över tiden och det är verkligen jättefrustrerande!! Tro mig, jag vet. Förstår att du känner att allt är på botten och att det inte finns något slut, såå himla jobbigt att man inte kan göra något själv!

Det låter verkligen som att lillkillen kommer snart så stå ut! Han kommer nog till helgen skulle jag gissa om du har så ont och så ofta.

Min BM har varit förstående denna gång just pga all smärta i magen och min situation hemma med småbarn mm Önskar att alla fick det, blir själv så avis på dem som får ännu mera hjälp. En väns syster gjorde sin första hinnsvepning idag och om det är mer moget på onsdag så tar dem hål på hinnorna, hon är beräknad 4 dagar innan mig :/

Har din BM känt något där nere på dig? För att se om det är moget, ofta är det ju det som de väntar på. De vill inte göra något innan det är moget just för att det ska bli naturligt och ske naturligt! Be BM att iaf känna där!! Eller kräv det, jag vet hur svårt det är men överdriv massor! Annars tar dem dig inte på allvar, jag är själv sådan som har svårt att klaga då jag väl är där!

Stort stort lycka till! Men du ska se att lillkillen snart är utanför magen ist för inne <3

KRAM!
Linnéa & Lo

2013-05-06 @ 21:00:49
Postat av: Linda Källberg

Okej. Ja det känns jätte orättvist och det verkar vara skillnad från vilken Bm man går hos! När jag var där bad jag hon kolla om jag hade öppnat mig nå mer sen jag var in på förlossningen för koll för ca 2 veckor sen men då ville hon inte först pga att hon inte ville göra mig besviken i fall om hon anser att jag inte är öppen nått då dom kan mäta olika? Men jag sa att jag vill ändå att hon kollar och öppen var jag och mogen (knappt 1 cm var livmodertappen). Så det var ju skönt att höra men besvikelsen när hon säger att hon inte gör något förrän jag gått minst tiden ut känns jobbig!
Jag hoppas innerligt att du har rätt han snart vill titta ut! Jag tjatar på han varje dag hehe ;)

Skönt för dig att du fått samma barnmorska och att hon är så förstående. Måste kännas guld värt nu! :) Det är ju så svårt att njuta utav sista tiden även om man önskar det, men har man ont och all energi går åt att ta igenom sig det onda så går det inte att låta bli att klaga..
Tack för dina peppande ord! :D
Kram kram <3


Svar: Jag vet, det suger verkligen hur olika alla blir behandlade. Tycker det ska vara lika oavsett hur bra/dåligt man mår. Men som sagt, tror att man som först föderska har ännu svårare att påverka att få lite extra hjälp då det är så viktigt att det är moget mm.
Det blir för mig endast 9 dagar innan så någon jättestor skillnad är det tyvärr inte, men jag är glad för det lilla - även om jag börjar ställa mig in på ett Junibarn.

Om du har så svårt att sova förresten så prata med förlossningen, de kan ju ge dig lite starkare tabl så attt du får sova, vila innan är ju sååå viktig och det kommer behövas :) på förlossningen är de förstående när det gäller sånt :)

Men jag tror bara han är några dagar bort nu!!! Passa på att käka ute någon dag och speciellt nu när vädret är helt underbart! :D 2 dagar innan Lo kom var det också helt fantastiskt ute och vi gick ut och åt, så mysigt och så fick man tänka på något annat! :D

Kramar <3
Linnéa & Lo

2013-05-06 @ 22:24:59
Postat av: Linda Källberg

Jag håller tummarna på att det blir ett maj barn för dig med. Har den känslan ;) Vi får verkligen barn rätt tid på året, längtar som en tok till alla barnvagns prommenader nu! :)

Jag ringde och pratade med Ludmila i morse så på tisdag på Bf dagen har jag en tid för att göra hinnsvepnibg

2013-05-07 @ 14:16:10
Postat av: Linda Källberg

Fortsättning kommer här på det jag råkade skicka iväg för snabbt :)
Jag fick en tid hos Ludmila för att göra en hinnsvepning på tisdag (Bf dagen) om det är så att han inte kommit ut tills dess. Vart jätte glad när hon sa att jag inte behövde vänta längre! Har gått hos hon tidigare och hon har varit ett otroligt stöd så fort man hört av sig till henne.

Ha en fortsatt fin dag! :D Kraam <3

Svar: Åhh så skönt :D Jaaa Maj är perfekt! Så jag hoppas verkligen på det! :D Håller mina tummar att du slipper hinnsvepning och att lillkillen kommer i helgen :) Kanske borde kontakta Ludmila jag med, även om min Bm är bra :) Känns liksom som att hon är mer villig att hjälpa till!
Desamma fina du! kramar! <3
Linnéa & Lo

2013-05-07 @ 14:27:32
Postat av: Nikita

Hinnsvepning gjorde jag på dagen då mejas fl satte
Igång ;)
Sen om det var den som drog igång Allt kan
Man ju dock aldrig veta :-)

2013-05-07 @ 18:44:13
URL: http://www.nikital.blogg.se
Postat av: Linda Källberg

Tack fina du! :D Och tack för tipset om att få hjälp hos förlossningen gällande sömnen.
Ja vänd dig till henne om du känner så. Och det bästa med henne är ju att hon alltid tar emot en så snabbt trots att hon alltid har fullbokat. Inget är omöjligt säger hon jämt :)
Önskar dig all lycka!
Kram Kram <3

.

2013-05-07 @ 19:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback