Jag vill så mycket mer.

2013-01-02 18:20:47 Bara Linnéa
» Kommentarer(7) «


Jag står bara och trampar, snö och annat skit.
 
Okej, inte riktigt så illa är det men jag känner mig så otroligt avundsjuk på Henke och på så många runt omkring mig. Jag vill så himla gärna utbilda mig, våren 2012 sökte jag en distans utbildning men tyvärr lades den ner och nu finns det verkligen inte någon utbildning i våran närhet som lockar.
Jag vill gå till ett arbete som jag älskar. Jag vill så himla mycket då det gäller mig själv, utvecklingsmässigt och kring jobb/utbildning men Sundsvall har inte det.
 
Känslan i kroppen av avund och missnöje tar kål på mig.
Denna känsla har absolut inget att göra med mina barn eller min familj. Dem älskar jag över allt annat och där kunde jag inte vara lyckligare ♥ Jag skulle offra allt och göra allt för dem.
 
Men oavsett hur mycket jag älskar det som vi har här tillsammans så saknar jag det där egna lilla för mig själv, att älska det jag gör då jag går till jobbet.
 
Jag har också länge länge känt mig trött och less på Sundsvall, jag vill se något nytt och ge en annan stad en chans att bli ett hem. I somras då vi besökte Helsingborg & Malmö så kände jag mig som hemma, det har tidigare inte hänt och jag saknar båda städerna så oroligt mycket.
 
Vad ska jag göra, Henkes jobb finns här - Han älskar det. Våra Familjer finns här. Våra vänner och tryggheten finns här men min utveckling som person finns inte här. Känslan är enorm och jättesvår, för vi kan inte bara flytta. Så mycket måste fixas innan så som jobb, dagis, boende mm-
Det är svårt, och speciellt eftersom Henke trivs så bra här. Jag känner mig så ensam ibland i min kropp och i mina känslor.
 
Tur att jag har dem, Lo, Lillasyster i magen och Henrik ♥ Det gör allt mycket lättare, men tomheten och viljan till något nytt växer sig endå starkare varje dag.
 
Så jag fortsätter nog att trampa ett tag till, hur länge jag orkar det vet jag inte.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh så himla jobbigt att du känner såhär vännen :( ❤ förstår att det måste vara pissjobbigt.. Jag skulle vilja säga att ni skulle testa på och flytta för att se hur det skulle vara men det är jag tyvärr alldeles för självisk för ,då jag skulle gå under om du försvann ❤ men givetvis skulle jag stötta dig /er om det en dag skulle bli så, även om jag skulle längta ihjäl mig efter mina älskade hjärtan! Önskar jag kunde göra något för dig så att det underlättade. Men du ska veta att jag finns här för dig och att jag ALLTID kommer älska dig, min fina underbara vän! ❤

Svar: ❤ ❤ ❤ Du är bäst min fina underbara vän, du vet ju att jag ALDRIG vill lämna dig och jag hoppas innerligt att denna känsla kommer försvinna och att det kommer komma bättre och fler utbildningar här hemma. Att känna som jag gör är jättejobbigt just för att jag inte vill lämna någon. ❤ ❤ ❤ ÄLSKAR DIG OCH DIN FAMILJ MEST!
Linnéa & Lo

2013-01-02 @ 19:43:26
URL: http://Emmaoliviapersson.blogg.se
Postat av: Amanda

Får man fråga vad det är för utbildning du sökte till och vad du skulle vilja jobba med?

Känner igen mig i det du skriver, fast helt tvärtom! Jag har en högskoleutbildning och ett jobb som jag verkligen trivs med. Istället längtar jag efter att skaffa familj och barn och känner mig sååå avundsjuk på de runt omkring mig som har det. Det gör att jag också känner mig ensam. Men vi är båda unga så tiden finns till att göra det vi vill. Vi får försöka njuta av trampandet sålänge :)

Svar: Grafisk Produktionsledare inom Digitalt tryck sökte jag, vill jobba med hemsidor, tidningar, foto/bild ungefär.
Usch vad jobbigt, visst väger alltid det positiva över, Min familj och mina barn är mitt allt och det skulle jag aldrig vilja ändra på, innan jag fick Lo hade jag inte denna längtan utan den har kommit senaste halvåret speciellt. Jag vill ju älska det jobb jag går till, inte känna ångest och att jobbet tar tid från min familj.

Ja du förstår nog som sagt! Och som du säger, vi är unga och har hela livet framför oss! Kram och hoppas du snart får din egna lilla familj!
Linnéa & Lo

2013-01-02 @ 20:02:38
Postat av: Eleni

Usch vad tråkigt att du känner såhär. Men känner igen mig då jag också känner såhär stundvis. När jag läser vad du är intresserad av att plugga, har du inte kollat in webbutveckling och nånting mer heter det och finns på Mittuniversitetet? Den funderade jag på att söka till i höstas och vad jag förstod det som kan man även välja inriktningar och plugga på distans. Ett tips bara! :) Kram

Svar: Ja det är jobbigt, tråkigt att höra att fler känner som jag gör.. men samtidigt skönt, då känner man sig mänsklig.Har kollat in dem flera gånger men känner inte att det är rätt tyvärr...
Precis nu är det ju inte läge heller, i höstas hade det varit perfekt att börja, då hade jag hunnit läsa ett år innan lillasyster kommer. Men jag ska ta en kik på det igen, tack för dina ord och tips! Kram
Linnéa & Lo

2013-01-02 @ 21:38:49
URL: http://elenia.blogg.se
Postat av: Tilda

Du är supermodig, äkta, känslomänniska!! Har också hamnat vid ett vägval nu i livet och i bland blir jag upprörd när jag inser att det är jag som måste ta besluten själv, att äga mitt eget liv och känna efter. Ingen annan kommer göra det åt mig..

Svar: Tack <3 Vilka fina ord. De gjorde mycket för min dag. Önskar så att både jag själv och andra slapp känna såhär, det är så troligt tråkigt och onödigt på något sätt. Jag mår ju så bra i övrigt, jag har ju världens bästa sambo, finaste dottern och en till dotter i magen. Men att utvecklas och växa som person är ju jätteviktigt för mig...

Jag hoppas det löser sig för dig min fina läsare <3 Massa kramar!
Linnéa & Lo

2013-01-03 @ 12:03:01
Postat av: KIKKI

Förstår dig verkligen. Det är jätteviktigt att man har något som man brinner för och som man gör för sin egen skull, att ha ett jobb man trivs med påverkar så mycket, inte bara för en själv utan för sin familj också :) Men det kommer nog att lösa sig för dig ska du! Men typsikt när det inte finns någon utbildning du vill gå här? Jag är så glad att min utbildning finns här då jag har allt här.. Kram på er!

Svar: Vad roligt att du har det du söker här :) önskar så att det vore så för mig men i nuläget så tyvärr inte :/ men det löser sig säkert som du säger, kanske kommer det bli fler och nya utbildningar här i närheten som passar mig bättre :) Kramar!
Linnéa & Lo

2013-01-03 @ 15:28:51
URL: http://kikkiiii.blogg.se
Postat av: tina

Jqg känner verkligen igen mig i det du skriver. men lite tvärtom. jag trivs jätte bra på mitt jobb, älskar vår lägenhet och älskar Göteborg MEN jag saknar min familj hela tiden. innan jag fick Olivia sa jag att jag aldrig vill flytta från Gbg men nu har mina känslor ändrats helt. jag vill varq närmre min egna familj och jag vill att dem ska vara närmre MIN familj.. Jqg hade utan tvekan kunna flytta ner till Helsingborg imorgon om det inte varit så att man behöver fixa jobb bostad och dagis.

Svar: Usch, tänk att det alltid ska vara något! Helsingborg är ju jättefint men som sagt, det är ju inte bara att flytta...Det mest tråkiga här är ju just att det inte finns någon utbildning som jag vill gå, kanske ändras det med åren men hur länge vet jag ju inte, och jag känner ju redan nu ett enormt starkt behov att få utbilda mig och växa som person..

Kram till dig och fina familjen!
Linnéa & Lo

2013-01-03 @ 16:39:48
URL: http://tiro.blogg.se
Postat av: Sofie - gravid med nr 2

De är nog bara jag (vi) som vill att ni ska flytta neråt närmare oss ;-D Om man får vara självisk! Men självklart önskar jag dig/er de bästa och att ni trivs och mår bra!<3

Svar: Man vet aldrig, har ju känt länge att jag skulle vilja prova en ny stad och jag älskade både Malmö & Helsingborg <3 Där finns ju också ni, personer som står oss varmt om hjärtat!!
Linnéa & Lo

2013-01-03 @ 19:05:54
URL: http://sofiewassman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback