Gravid Lista

2013-01-16 15:27:11 Lykke i magen ♥
» Kommentarer(2) «


Halsbränna: Väldigt lite, dock lite sura uppstötningar
Ryggbesvär: Ja, mest ner i svanken
Bäckenbesvär: Nej
Muskel och vadkramp: Nej
Åderbrock: Nej
Hemorrojder: Nej
Nästäppa: Haft till ungefär v.19, sedan har det försvunnit
Urinvägsinfektion: Nej
Känsligt tandkött: Nej
Bättre hy och hår: Kanske bättre hår, hyn är som alltid under vinter - svårt och torr på vissa områden
Illamående: Fram till v.12, sedan runt v.19 och denna vecka (v.21-22) men det är väldigt lindrigt nu
Ömma bröst: I början
Viktökning: Skulle gissa på ca +3-5 kg
Trötthet:  Inte för tillfället
Upp och ner i humöret: Ja, lite - lite böligare än vanligt
Strimmor på magen: Nej :)
Putande navel: Haha, ja halva
Svullnader: Nej
Yrsel: Ja ibland
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Nej
Blodbrist/ järnbrist: Inte vad jag vet/märkt av
Sammandragningar: Ja rätt ofta.
Sömnproblem: Nja, men vaknar ofta då jag är kissnödig
Nytt konstigt matbehov: Nja, mindre aptit och graving på smoothies & Halluomi!

Kommentarer
Postat av: Suzette - MIXAMER.SE & foto

Måste vara perfekt att ha cravings på smootihe, gott och nyttigt. Undra om jag får några cravings den dagen jag är gravid. Spännande!

Svar: Ja det är det verkligen! :D Samma som med Lo! Jag håller tummarna för dig den dagen det är dags! Kram!
Linnéa & Lo

2013-01-16 @ 16:18:29
URL: http://suzettenilsson.blogg.se
Postat av: Matilda

Hej!

Jag har länge tänkt att kommentera här men har inte fått tummen ur att göra det. Iallafall, jag har läst att du har IBS fram och tillbaka och tänkte bara tipsa om ett naturligt och växtbaserat läkemedel som heter Iberogast. Jag har ätit det under perioder då jag har haft problem med magkatarr och det har fungerat jättebra. Fungerar även mot IBS. Tänkte bara tipsa om det om du inte redan testat :) Ha det fint! Kram.

Svar: Hej Matilda! Tack så enormt mycket för tipset, det ska jag verkligen prova! Stor kram!
Linnéa & Lo

2013-01-16 @ 18:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback