Allergi.

2013-08-05 09:55:09 Vardag
» Kommentarer(1) «


Förra måndagen fick jag besvär i mina ögon, det ömmade och det blev mer och mer irriterat under dagen. Tisdag ringde jag VC och fick salva mot ögoninflammation då både jag och sköterskan var säkra på att det var det jag fått. Torsdag ringde jag in igen då mina ögon bara blev sämre. Igen svullna, röda, kliande - ja förjävligt var det.
Fick då ögondroppar som inom 2 dagar skulle göra mig bra... men istället blev det ännu värre. Helt seriöst så ville jag dö. Svullnaden var lindrigare men det rann var och jag fick som en hinna på ögat av var + en massa små blåsor.
 
Igår fick jag åka in på Primärvårdsjouren, nu borde det blivit bra men istället värre.
Efter en noggrann undersökning så visade det sig att det första jag fick var någon typ av bakerie, helt normalt som kan komma ifrån vadsom helst ungefär.. sedan så är jag tydligen allergisk mot dropparna jag fick och pga så blev mina ögon bara sämre. Otur så in i.
 
Nya droppar och redan igår då jag slutade med "allergi"dropparna märkte jag skillnad. Så i veckan kanske man ser ut som folk igen ;). Så det kan gå, nu är det iaf måndag igen - Henke har sin första semestervecka och det är åter igen underbart väder ♥
 
Ut och njut med er!

Kommentarer
Postat av: mariekarolina

Nä vilken otur att vara allergisk mot de man tror ska hjälpa! Tur att det blev rätt i slutändan iallafall :)

Svar: Jaa eller hur! Så jäkla otur, men nu är det som sagt på bättringsvägen :)
Linnéa & Lo

2013-08-05 @ 10:03:29
URL: http://mariekarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback