En trött mamma & gravidkropp

2013-04-09 19:44:57 Vardag
» Kommentarer(3) «


Hej på er!
Riktigt trist här inne, jag är så otroligt trött i kroppen och har väldigt ont.
Kombon som gör att jag har så ont är sammandragningar, små förvärkar, sparkar från en vild lillasyster och lillasyster som tränger nedåt.. ja ni som är eller varit gravid kanske känner igen sig. Jobbet har varit riktigt tungt och jag hoppas verkligen det vänder så jag kan jobba fram till mitten på maj, men som det känns nu blir det högst denna månad ut.
 
Hur mår ni? ♥
 
Imorgon är jag och Lo lediga så vi ska passa på att mysa med några vänner!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ibland kan jag verkligen sakna att vara gravid.. Det är ju så otroligt fint med bebismage och det är verkligen en obeskrivlig känsla att känna en annan människa i magen och alla sparkar och rörelser. Om det vore bara för det skulle jag kunna vara gravid jämt.

Men FY vad jag inte vill vara gravid när man läser om verkligheten. Man förtränger ju gärna hur det är egentligen och glömmer bort hur jobbigt det är. En fin mage och mysiga sparkar i all sin ära, men det är så fruktansvärt mycket som är tungt och jobbigt också.

Kämpa på nu, tiden går fort och snart är lillen här och hur jobbigt det än är så är det så värt det i slutändan.

Krya på kramar ;D

Svar: Vet precis vad du menar! Men som du säger, man glömmer fort det som också kan vara ganska jobbigt. Med Lo i magen mådde jag verkligen prima, jag kände mig fin, pigg och så otroligt glad. Denna gång känner jag mig som ett berg, jag har en mammig tjej här hemma som gärna blir buren (vilket jag inte orkar) och jag har väldigt ont i magen.
Tack och lov så är det som du säger, inte så långt kvar och det känns jätteskönt. Längtar så efter lilla lillasyster och bli en familj på fyra <3 massa kramar!
Linnéa & Lo

2013-04-09 @ 21:00:16
URL: http://marian.devote.se
Postat av: My

Lyssna på kroppen och jobba inte i onödan! Hoppas du blir piggare snart :) kram

Svar: Tack! Stor kram!
Linnéa & Lo

2013-04-09 @ 21:32:28
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/mmys
Postat av: Sofie

Du är stark hjärtat! Och du gör de otroligt bra! Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt! Men snart snart så har ni lilla prinsessan i era armar <3

Svar: Tack älskade du! Du är också så enormt stark och en sådan fin och underbar vän. Det hjälper så att jag har så många hjärtan av guld runtom mig, även om några skulle kunna vara liiiite närmare <3 Vill träffa er nu!!! Tänker på er och saknar er varje dag, varje sekund!
Linnéa & Lo

2013-04-10 @ 18:25:04
URL: http://sofiewassman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback