Frågor - Skorpan

2012-11-22 16:54:30 Lykke i magen ♥
» Kommentarer(4) «


 
Anonym: Har du några tips för den som har kämpat länge med att bli gravid? :-)
Svar: Först och främst jag håller mina tummar att ni snart får erat efterlängtade plus! Tips är svårt.. ha mycket sex :P haha. Har ju själv inte provat något speciellt för att bli gravid, men det finns ju massa saker som tex örter mm som man kan äta. Vi har haft väldig koll på ÄL vilket både har varit bra och dåligt, det är ju bra att veta men för mig blev det nästan för mycket ibland då det var jobbigt att hela tiden vänta dessa två veckor från Mens - ÄL - BIM ...
Kram!

My: Hur kom det sig att ni ville ha så tätt? :) och hur tror ni det kommer vara att ha två så små barn? :)
Svar: Svår fråga, vi har alltid velat ha tätt och för oss kändes det så rätt att försöka skaffa ett syskon. Längtan efter ett till barn har funnits länge. Jag kommer nog känna mig otroligt otillräcklig i början, skillnaden kommer vara enorm och det kommer vara dubbelt så jobbigt men också dubbelt så underbart. Tror Lo kommer vara en jättefin storasyster! ♥

Nikita: Ska ni ta reda på kön ?? :-)
Svar: Ja, vi kollade ju när Lo låg i magen och det visade flicka, då var det mest för att jag var så himla nyfiken. Denna gång är det mest praktiskt att kolla då vi har allt om det skulle bli en till flicka.. blir det en pojke blir det att handla nytt ;)

Ida: Hur lång tid tog det för er att bli gravida andra gången? Vi försöker få syskon till vår dotter och är nu inne på femte försöket...
Svar: Skriver som jag gjorde till "Anonym" jag hoppas verkligen att ni snart får erat efterlängtade plus!! För oss tog det 5 försök, det var mycket mer påfrestande än jag trodde. Det var som jag också skrev ovanför jobbigt att sådan koll och jobbigt att man "inte får tänka på det - för då händer det inget"..du vet säkert vad jag menar! Men jag tänkte på det, dygnet runt och det gick tillslut ändå, så tappa inte hoppet!
 Kramar på er!

Emma: Vad tror ni att det blir för kön?
Svar: Har ingen som helst magkänsla, men jag mår precis som då Lo låg i magen så lite på en till flicka. Henke tror på en flicka :)

Ida: Tog de lång tid för dig att bli gravid igen? Så kul, min son är född med några dagars mellanrum från Lo bara! :)
Svar: 5 månader, så 5 försök. Jasså, så roligt :)

Mika: Vad fick er att känna er redo för ett andra barn?
Svar: Vi kände oss bara redo helt enkelt.. längtan efter ett till barn har funnit länge och vi tyckte nu att det var dags ♥
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag undrar varför ni gjort tidigt ultraljud vid båda grav? Kram

Svar: När Lo låg i magen så var min äl väldigt ojämn och samma gällde mensen, så med Lo så visste vi helt inte vilken v vi var i alls.. det kunde vara 5 precis som det kunde vara 8! Så därför kollade vi det med Lo. Denna gång så var det mestadels för att dämpa min oro lite, vi fick ett mf i början av sommaren så det var skönt att se att det var något i magen i början av sommaren! :) Kram!
Linnéa & Lo

2012-11-23 @ 18:37:44
URL: http://kompismoster.blogg.se
Postat av: Josefin mamma till Oliver

Vad kul att läsa svaren på frågorna, inte för jag skrev någon av dem ;D Det är så roligt att du är öppen och berättar som det är. Tycker din blogg är så mysig och är en av mina favorit bloggar!

Är så glad för eran skull att ni ska få en till liten familjemedlem <3

Massa kramar :)

Svar: Vad roligt att du tycker det, det betyder massor <3 Vill ju att bloggen min ska vara jag och att den ska vara ärlig :) Tack igen, det är verkligen så himla spännande med ett syskon. Mycket funderingar, som tex kön, blir de lika i utseende/personlighet mm :) Är ni sugna på syskon? Kram!
Linnéa & Lo

2012-11-23 @ 19:44:41
Postat av: Lina

Okej då förstår jag! Gjorde ni privat eller fick ni kolla pga din oro? Kram

Svar: Vi fick kolla :) Min bm skickade en remiss och efter någon vecka fick vi en tid :) Kram!
Linnéa & Lo

2012-11-25 @ 12:21:18
URL: http://kompismoster.blogg.se
Postat av: A

Pojke:
Lian, August, Filip, Vidar, Sixten, Vilgot, Joel, Neo, Albe, Leo, Tim, Max, Johan

Flicka:
Alde, Denise, Joli, Juni, Junia, Juli, Leija, Lya, Mya, Marina, Martina, Vanessa, Sofia

2012-11-27 @ 01:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback