Jag blir sämre.. och sämre.

2012-05-29 15:53:35 Bara Linnéa
» Kommentarer(11) «


Är arg på mig själv, jag har under hösten/vintern/våren haft problem med yrsel och huvudvärk. Det har varit till och från, och jag har hoppats att det har kommit ifrån dålig mat/ingen mat.
Sedan Lo föddes har jag varit extremt dåliga på att äta, speciellt lunch. Det har liksom inte funnits tid och jag har inte tagit mig tiden. Såklart finns det undantag, veckor då jag varit bra på att äta lunch.

Men det beror inte på maten. Jag vill så gärna att det ska bero på det men nej, något är fel. För nu har jag under 1½ månads tid ätit lunch varje dag, ätit frukt och varit noggrann.

Men yrseln är sämre, huvudvärken kommer oftare och det svartnar då jag rör huvudet för fort. Snurra kan jag bara drömma om, ett varv och det känns som jag har åkt karusell i flera timmar. Jag har svårt att hitta fokus och är trött.
Jag vet att jag har blundat för detta, jag vill nog inte veta vad som är fel. jag hoppas nu är det är blodtrycket som är dåligt, som det var på förlossningen för snart ett år sedan. Imorgon ska jag ringa och be om en tid. Det är därför jag skriver om det här, för jag måste verkligen ta tag i detta nu, innan det blir ännu värre.

Sedan får ni gärna dela med er av tips, någon som har varit med om liknande?



Kommentarer
Postat av: My

Usch så otäckt :( låter inte bra alls vännen. Bra att du ska ringa och kolla upp det för de låter de verkligen som det bästa! Uppdatera om hur det går!

2012-05-29 @ 16:00:12
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stackare - aldrig roligt att vara yr och ha ont i huvudet. Mitt tips är att gå till din vårdcentral och be dem kolla din syn och stela muskler i nacke och axlar. Sedan kanske du bör kolla på detta--> http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Kristallsjuka---godartad-lagesyrsel/ just yrseln tror jag faktiskt kan bero på det... Men det säger ju läkarna till dig på vårdcentralen i så dall! :) Krya på dig!

2012-05-29 @ 17:32:18
Postat av: Anonym

Obehagligt! Jag hade liknande symptom som dig och det gav verkligen inte med sig när jag 'skötte' mig, åt som jag skulle och drack massa vatten osv. För mig var det Järnbrist som spökade så förhoppningsvis är det något liknande för dig.

2012-05-29 @ 18:05:16
Postat av: mammaTEA

Hoppas du snart möt bättre och får den hjälp du behöver.

2012-05-29 @ 19:20:36
URL: http://mammatea.se
Postat av: Jennie-Mamma till Melker

Jag har haft precis lika som dig, men sedan Melker kom har jag istället blivit bättre.

Mitt beror iaf mestadels på stelhet och ont i nacke/rygg.



Stress? Hormoner?

Kommer också ihåg att du nämnt att du har ibs, och vet att det kan göra att man också då kan få problem med yrsel och huvudvärk.



Bra att du tar tag i det iaf, hoppas läkarn kan hjälpa dig och hitta problemet!

2012-05-29 @ 21:47:23
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej Linnea. Jag har delar av dina symptom och har även kollat upp det. Det finns ett "hjärtfel" som många har och som dyker upp i vår ålder, något med extra impulser. Det är inte alls farligt men det kan ju vara skönt att kolla upp det så att man vet vad det beror på :)

2012-05-29 @ 22:27:13
Postat av: Johanna

Men lilla hjärtat!! Du måste vara rädd om dig. Bra att du ska kolla upp det. Jag hoppas det är blodtrycket och inte något annat. Love!!! <3

2012-05-29 @ 22:27:16
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Svea

Järnbrist kanske gumman :)

2012-05-29 @ 22:35:41
URL: http://elinsjostrom.se
Postat av: Maria

Precis så mådde jag för några månader sig, en natt då jag svimmade över spjälsängen då jag skulle söva om sonen insåg jag att det var dags att söka hjälp. Men de hittade inget, alla värden och blodtryck var bra. Det handlade helt enkelt om stress, att jag behövde varva ner. Då började jag tänka annorlunda och tog ett djupt andetag när jag kände mig stressad och ganska fort mådde jag bra igen!

2012-05-30 @ 08:48:32
URL: http://Msomimaria.blogspot.com
Postat av: Therese

Fy va jobbigt att du ska behöva må så dåligt. Det är precis så jag haft det senaste året. Konstant huvudvärk dagligen, periodvis yrsel och illamående. För mig har det varit stress som varit den utlösande faktorn. Jag är väldigt stel i nacke och axlar m.m. och min sjukgymnast berättade att yrseln kan komma av knutor i nacke tex. Be om hjälp. Gå till både läkare och sjukgymnast. Det finns hjälp att få och du behöver inte må som du mår. Försök också att inte vara orolig att det skulle vara något värre då kommer symtomen också att bli värre. Kom ihåg att kroppen reagerar till sist på stress även om vi själva inte känner oss stressade. Lyssna på din kropp. Massa kramar! Maila gärna om du vill prata med någon. Jag vet som sagt hur du har det.

2012-05-30 @ 10:39:27
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej Linnea!

Det där lät inte bra alls, har du funderat på om det kan vara migrän? Jag själv har aldrig haft det men min mamma har och symptomen du beskriver är de som mamma får vid migrän, de svartnar för ögena och man blir yr och illamående och måste lägga sig ner och vila! Men kolla upp det så får du nog svar, hoppas det blir bättre! :)

Kram, Stina

2012-05-30 @ 18:48:32
URL: http://lifeofstina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback