Vårnytt hos Villervalla

2012-01-22 16:48:54 Vardag
» Kommentarer(2) «


Och jag som har varit så irriterad över att Villervalla inte har haft rosa i sina plagg. Jag bryr mig faktiskt inte ett smack om just den här genus-frågan som är så stor i bloggvärlden. Jag kan ha grönt, turkost, rött och blått på Lo, men jag föredrar rosa eller ljusa pastelliga fäger - Varför?! Jo för att jag älskar dessa färger och för att Lo passar i dem.

Däremot blir jag irriterad då flickor absolut inte ska ha rosa, utan bara "pojkfärger" medans killar kan ha "pojkfäger", och dessutom så är de flesta unisex färgerna i just "pojkfärger", rosa finns sällan med. Så TACK Villervalla som denna vår/sommar kommer med härliga Unisex kläder i alla underbara färger!"


Klicka på bilden för att komma till deras webbshop! :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh vilka fina grejer. Håller helt med dig. Tycker den här "vägra rosa" grejen är så överdriven.. Jag köper kläder till Valter som jag tycker är fina, han är ju så liten att han struntar i det. Då kan ju mamma få välja :) Sedan får vi väl se vad han vill ha när han blir större, jag hoppas ju såklart att han fortfarande vill ha lite rosa och lila ;)

2012-01-23 @ 01:56:51
URL: http://fotamindag.blogspot.com
Postat av: Amme

Jag tycker det är jättebra att det finns ett ställe med kläder som ger utbud av andra färger än rosa. För faktiskt finns det tjejer, kvinnor, mammor som inte alls gillar rosa. Och det måste ni gulligullrosa tjejer förstå. Vi andra tjejer som INTE gillar rosa eller ens passar i rosa(för nej det gör inte jag) vill ha andra färger att klä sina barn på. För jag som mamma vill använda HELA färgskalan till mina barn oavsett tjej eller kille. Problemet är ju inte att tjejer inte får bära rosa utan att killar inte får bära rosa. Skulle du klä din pojke, om du fick någon, i rosa?

Rosa är ju totalt överbelarmat på alla de stora klädkdjorna! Jag tycker det är bra att det finns en butik som INTE har rosa på tjejkläder! För jag gillar inte rosa och det vill jag skall respekteras och accepteras!

Du får väll ha rosa, om du vill, men som sagt de finns de som föredrar andra färger!



Här har du boktips om just den Rosa färgen- Rosa den farliga färgen!

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170376050



http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174419471

2012-01-30 @ 23:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback