Möjligheter

2012-01-09 16:02:41 Vardag
» Kommentarer(3) «


Något som far runt i mitt huvud nästan varje dag är jobb, utbildningar och möjligheter. Det är få av dem allihopa här i Sundsvall, tyvärr :/
Jag älskar att bo här, jag trivs, både jag och Henke har våra familjer här och nästan alla vänner ♥

Men möjligheterna är verkligen få. Det oroar mig massor, jag vill plugga men här finns det inget jag vill. Jobben är få och att utvecklas inom företagen här är svårt då det är få företag att utvecklas inom. Detta är verkligen ett problem, speciellt för mig. Henrik jobbar på ett bra företag med många möjligheter och mycket utbildningar men jag då? Jag vet fortfarande tyvärr inte hur det ser ut efter mammaledigheten. Helst vill jag plugga men som jag skrev så finns det inget här som lockar.

Någon annan som sitter i samma sits?


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag är i samma sits, jag har inte ens fått barnet än men jag funderar massvis vad tusan jag ska göra efteråt. Plugga kanske, men då vet jag inte till vad. Det är supersvårt.. Jag bor i en liten håla också där möjligheterna verkligen är få, och min sambo har jobb och har "lätt" att få jobb då han har mycket kontakter inom sin branch.. men som du skriver, en själv då? det är så svårt att inte veta vad man ska göra efter mammaledigheten. :/ men, saker och ting löser sig alltid, på ett eller annat sätt :-) Kram på dig

2012-01-09 @ 21:15:20
URL: http://hemmahoscecilia.webblogg.se/
Postat av: Josefine

Har du kollat på distansutbildningar / ky- utbildningar? Och vad vill du bli? Lycka till!!

2012-01-10 @ 09:39:16
Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Jag sitter i samma sits, här i Kramfors finns det verkligen ingenting alls. Jag har ju inte läst färdigt gymnasiet än heller så det är det jag måste ta tag i allra först. Men det dröjer nog ett tag innan jag tar tag i studier och sånt igen, har planerat att vara hemma ett bra tag till :) Förhoppningsvis har vi flyttat till Luleå innan det är dags att ta tag i allt igen. Där är möjligheterna iaf större än här.

2012-01-10 @ 12:59:39
URL: http://ettplussett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback