Dålig dag.

2012-01-27 13:47:05 Vardag
» Kommentarer(3) «


Efter en heldag med mys och trevligt sällskap så skulle såklart ibs:en förstöra kvällen. Smärtan var hemsk igårkväll, så det vara bara att hoppa i säng.

Vet inte om ni andra som har Ibs blir lika men när det är som värst så får jag ont i hela magen, fast det kommer mer som små attacker av magknip på flera områden av magen. Svårt att förklara, men det blir allt på flera ställen och det gör så sjukt jävla ont. igår var det så, detta var något som hade hade väldigt mycket av sommaren 2010 och har sedan sluppit det, men igår kom det tillbaka och jag känner att ibs:en är tillbaka helt :/ Nu gäller det att kämpa.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Linnéa! Jag hade väldiga problem med min mage under högstadietiden och fick min ibs diagnoserad när jag va 14. Under denna tid blev jag testad för både ulcerös kolit och crohns sjukdom. Jag testades även för tarmcancer. Jag var sjukskriven från skolan större delen av nian pga magen och tarmen var tvungen att läka. jag har haft hundratals magkatarrer genom åren och idag har jag omepazol hemma eftersom jag känner när de är påväg.



Har du testat plocka bort socker och större delen av mjölkprodukter och kolhydrater ur din kost? Jag har en riktig kolhydratmage och kass bli svindålig av för mycket socker/pasta/bröd ect. Jag kan koltrollera magen jättebra idag eftersom jag levt med detta så länge, men vissa dagar behöver jag vara nära en toalett. Jag tycker, 1, sök läkare som kan testa dig för crohns och uk för att utesluta det. Och 2, under två veckor skriver du upp vad du stoppar i dig och vad du dricker, man lär sig snart se samband. Under tiden då jag hade det som jobbigast hade jag tolv urinvägsinfektioner på ett år och bakterier i urinvägarna samt problem med magen kan höra ihop..



Man ska inte behöva ha problem med magen när man är så ung, och det finns hjälp. Har du testat candida (nu vart jag osäker men jag tror det heter så, finns i hälsofackhandeln) och silica? Lugnande vid olika typer av mag- och tarmbesvär.



Min mormor tipsade mig om magmassage, man knyter nävarna och bullar runt på magen. Det kan vara smidigt vid värk när man inte riktigt kan gå på toa fast man vill, men de kommer liksom inget, jag vet hur de är..man pratar liksom inte om det.



Du får publicera kommentaren om du vill, och du ser ju min mejladress så du vet vem jag är :)

2012-01-27 @ 20:31:32
Postat av: Johanna

<3

2012-01-27 @ 22:55:36
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag fick också diagnosen "Ibs" när jag gick på gymnasiet. Då försökte jag med lite allt möjligt, men "attackerna" kom titt som tätt ändå. För några år sedan började jag minska ner på laktosen i min kost, och det har faktiskt funkat bra.. Under graviditeten mådde jag jättebra och hade inte en enda attack! Men nu har det börjat komma tillbaka, och jag kan inte säga att det är efter att jag har ätit något speciellt. Ibland kan jag äta en massa laktos en hel dag utan att känna något, och så ibland bara kommer knipet och "tarmvreden" helt utan anledning.

Men jag tror det beror till stor del på hur jag mår psykiskt, jag har för mig att du skrev något om det i ett inlägg också. Vet egentligen inte vad jag ville säga med den här kommentaren, mest att jag vet hur det är och hur jäkla jobbigt det kan vara..

Så kämpa på nu o hoppas du hittar sätt för att göra det bättre!

2012-01-29 @ 00:24:05
URL: http://fotamindag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback