Trött, tröttare och tröttast

2012-02-02 18:28:32 Vardag
» Kommentarer(0) «


Otroligt trött idag som ni kankse förstår, denna natt som var gick bra men inte lika som förra. Och när Lo är orolig i kroppen så blir jag också det, jag sover inte som jag ska och vaknar för minsta lilla ljud. Men inatt kommer bli en bättre natt.

En sak som jag tycker är otroligt viktig under perioder som denna, (dålig sömn, separationsångest mm = jobbiga perioder) är att varje dag ta ett nytt andetag och göra dagen till det bästa man kan. Innan vi går och lägger oss och innan vi lägger Lo så är jag alltid positiv och hoppas såklart att vi alla tre ska få sova bra. Sedan om natten blir som jag hoppas eller inte spelar inte lika stor roll, huvudsaken är att man ser positivt på dagarna/nätterna oavsett om det har varir jobbigt en längre period, det tycker jag iaf :)

Däremot så förstår jag självklart att det inte alltid är lätt av vara positiv, men försöka det ska man alltid. Lo iaf känner väldigt lätt av om jag är stressad och om jag redan innan nattning är irriterad, trött och har litet tålamod så tror jag faktiskt att hon märker det, och ja då blir nog natten inte den lättaste... Men som sagt, det är vad jag tror :)


Nu ska jag slappa lite medans mina fina Henrik lagar lite käk till oss ♥

Ha en fin kväll och så återkommer vi imorgon, utvilade och glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback