Middag

2012-04-23 12:26:00 Mat & Bakning
» Kommentarer(4) «


Igår var det jag som stod för maten, ofta är det faktiskt Henke (som ni kanske har märkt). Jag bjöd iaf på stekt lax, stekta grönsaker, hollandaisesås & blomkålsmos, mmmmmm mums!

 

Update med recept!

 

Blomkålsmos

Ingredienser:
Blomkål
Smör
Grädde
Salt
Peppar

 

Gör så här:

Koka blomkålen tills bitarna är mjuka. Häll av vattnet. Lägg i en rejäl klick smör och mixa med stavmixer. Krydda efter smak och blanda i grädde till önskad konsistens.:) Lätt som en plätt och jättegott.

 

Och till det stekte jag lax, saltade & pepprade lite. Sedan stekte jag också grönsaker och gjorde en pulver hollandaisesås till ;)


Kommentarer
Postat av: Mi ♥ mamma till L & C

GUD vad gott! :)

Jag kommer nästa gång!

2012-04-20 @ 11:45:02
URL: http://flavorsofmylife.blogg.se/
Postat av: Marlene

Mm vad gott!:)

2012-04-20 @ 16:30:28
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

såg ju jättegott ut :) Hur gör man moset? :)

2012-04-20 @ 17:10:25
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Caroline

åh vad gott det ser ut. Kan du inte skriva ut receptet? :)

2012-04-21 @ 17:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback