Lite mer blöjsnack!

2012-04-22 08:25:05 Vardag
» Kommentarer(10) «


Tack så mkt för era tips!
Många av er har tipsat om att gå upp en storlek i blöjorna, frågan kommer då - Kan jag verkligen ta på Lo storlek 6 som är 12-22 kg? Lo vägen ca 10,5 kg så det är ju ganska stor skillnad.. Men ni som har provat detta får gärna svara!

Ang lukten på Pamper som många också skriver om så har jag hört det förrut, men tyvärr så tycker jag att Libero's blöjor också luktar massor, iaf 5:an som vi har. Det är skittrist men hellre det än att det går igenom.

Vi har testat Up&Go men de funkade inte alls, då gick allt igenom!

Fick också tips/råd om hur blöjan ska sitta och vi är jättenoga med det, så tyvärr är nog inte det problemet.

Men som sagt, ni som har testat att gå upp en storlek fastän barnet väger för lite, har det funkar ändå?

Kram till er alla, och fortsätt gärna att komma med fler tips och råd!

Kommentarer
Postat av: micksan

Skillnaden mellan Pampers och Libero är att Pampers har i "inbyggd" lotion i sina blöjor, inte så vänligt för småbebisrumpor kan jag tycka. Saga blev tokröd av dom så vi har bara använt Libero sen hon föddes och likaså blir det med lillasyster.

2012-04-22 @ 09:04:58
URL: http://micksan.org
Postat av: Sara - Mamma till Nike o Freja

Hej igen, Freja väger 8,7 och vi har stlk 5 på liberos blöjor. Men vi har haft femmorna sedan ett halvår tillbaka när hon "bara" vägde 6 kg eller nå. Så jag skulle fortf gå upp en stlk trots att hon inte är uppe i de kg som står på paketet. Kommer ihåg med vår stora tjej som också var stor och så, henne fick vi också alltid ha en stlk över på blöjorna. Tror inte man ska ta det som står på paketet på så stort allvar utan mer vad som passar på barnet, i det här fallet tror jag ni gör rätt i att prova en stlk större! Hoppas det går bra /Sara

2012-04-22 @ 09:19:55
URL: http://ienmammasliv.blogg.se/
Postat av: Stolt mamma till två

Det har alltid fungerat för oss. Hoppas det även fungerar för er om ni testar det. Hoppas ni haft rn trevlig helg!

2012-04-22 @ 09:59:40
URL: http://sarahan.blogg se
Postat av: Emelie

Vi har alltid en större storlek på natten.. Alltså en sexa fast att hon väger 10 kg.. Funkar kanon!! Den ska ju hålla så mycket mer när de är i så många timmar.. Alltså libros pratar jag om nu!

Pampers gillar jag inte alls, mycket pga av doften.. Urk! Men jag hoppas du hittat det som passar er bäst! Du får prova dej fram! Lycka till!! Kram

2012-04-22 @ 10:14:42
URL: http://minbebis.com/blogg/mammaemelie
Postat av: Therése

Vi har nästan alltid kört på en storlek större. Nu väger lillgrabben 9 kg och vi kör på pampers 5 (har gjort så sedan han vägde 8 kg). Intervallen på blöjpaketen varierar ju oerhört, vilket jag antar beror på att det också ska anpassas efter barnets kroppsform. Vår grabb har relativt korta ben och lång överkropp (från rumpan), så det har passat oss bäst. Vi är supernöjda med Pampers och de gånger vi provat Libero har det bara jäklats och gått igenom. Lycka till!

2012-04-22 @ 11:28:54
Postat av: Emelie

Min dotter på 11 månader har strl 3 i blöjor (hon väger bara 7,3kg), men på nätterna har hon alltid storebrors (han är snart 3 år) blöjor, eftersom hon alltid kissar igenom annars. Han har varvat mellan strl 5 & 6 och det har funkat på dottern trots att hon är så liten. Drar man åt den ordentligt så täcker den ju väldigt bra. Jag skulle köra på Liberos strl 6 om jag vore du. Min dotter fick väldigt mycket utslag av pampers och pampers luktar betydligt mer än Libero och blir dessutom väldigt kalla på nätterna när dom kissat en gång. Så kör på Libero, jag har testat båda på båda barnen och föredrar helt klart Libero!

2012-04-22 @ 15:39:29
Postat av: Sofia - Mamma till Wilbur ♥

Gällande lukten på Pampers så har jag en plastlåda som jag lägger blöjorna i, jag tar alltså ut dem ur förpackningarn. Då försvinner lukten. :)

2012-04-22 @ 16:38:26
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

asså detta med blöjor är ju bara en enda djungel. Jag köper pampers (nu har ju Lucas bara nr 3 än...) Men vi har oftast legat på ett nr under hela tiden. Han har no-ass, hahaha... nada/ingen/icke existerande rumpa! :P Han har inte ens rumpa med blöjan på.

2012-04-22 @ 22:09:43
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Frida - Mamma till Lloyd

Redan nar Lloyd var 2 veckor gammal lakte hans blojor i sidan. Kopte da stl 2 och han har inte varit blot sen dess. Sa strunta i kilona pa forpackningen och testa dig fram istallet.



Vi kor bara pa Libero! :)

2012-04-23 @ 09:56:03
URL: http://fridatorngren.com
Postat av: Jessica

Elice väger 11,3 typ, men hon har för det mesta fyror, för bajsar hon löst så läcker det från femmorna eftersom dom sitter lösare. Så fööör stora är ju inge bra o ha heller. Svårt med denna blöjdjungel :-)

2012-04-23 @ 12:02:04
URL: http://jessicaxo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback