Mammig

2011-09-15 08:46:45 Lo 0-3 månader
» Kommentarer(3) «


Godmorgon!
Här har vi sovit bra även inatt, Lo somnade vid 10 andra gången och sov till 06.30 ♥ Lyx.
Idag har vi planer på att fara in till stan, så just nu håller jag på att göra mig klar.

Ang mammig så tycker jag Lo har blivit den senaste veckan. Hon har full koll på mig och det är inte lika lätt att lämna ifrån henne till någon annan, speciellt inte till någon som hon inte har träffat så mycket. Till Henke går det såklart bra, men det är skillnad. Hon vill också vara närma hela tiden och lämnar jag rummet blir hon orolig ♥ Lillhjärtat mitt.

Tyckte det kändes tidigt men det är ju såklart olika från barn till barn, hur har era varit? :)

Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till My

My har aldrig varit riktigt mammig eller pappig eller så... hon är så självständig.. ..är jag i köket tex så kan hon sitta och va nöjd i vardagsrummet och leka. Det är lite olika, men hon har blivit mer mysig på senaste, vill komma upp o sitta o knät och gosa nån minut :P

2011-09-15 @ 10:33:13
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Kimmey

Det finns en fas som kallas separations ångest. Den får dom ofta runt 3 månader. Då kommer som på att dom är en egen individ och kan bli lämnade. Ibland kommer det även en runt 6 månader också då dom kommer på att dom kan krypa ifrån och försvinna dom med. Alla märker inte av det men vi märkte det på Alvin som tusan.. Han var gnällig så fort jag kollade åt ett annat håll och det pågick i ca en vecka:) Lycka till

2011-09-15 @ 10:47:01
URL: http://kimmeyslife.bloggplatsen.se/
Postat av: Johanna

Milton har aldrig varit mammig eller pappig. Han har varit nöjd hos vem som helst jämt. Det är nu sist i somras som han började bli lite blyg när vi kommer bort. Li har jag inte märkt nåt på än. :)

2011-09-15 @ 22:27:42
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback