Fråga

2011-09-06 10:20:01 Frågor & Svar
» Kommentarer(1) «


Fråga från Frida:

Hej! Har just börjat läsa din blogg och gillar den precis som den är, väldigt snygg design. Fick en dotter för 7 veckor sedan och vi funderar nu på att köpa hus på Alnö, tycker du det finns några bra aktiviteter för mammor och barn där man kan träffa lite nya kontakter? Typ babysång och sånt./ Frida


Svar: Hej, vad roligt och tack så mycket! Stort grattis dottern! Alnö är verkligen en jättefin liten ö som är väldigt barnvänlig. Jag är uppväxt på Alnö och kan nog inte tänka mig att bo på något annat ställe. Jodå, babysång finns det, sedan om jag inte är helt ute så finns det också öppnaförskolan, med lite olika aktiviteter. Alnö har ett badhus som är rätt bra anpassat för barnfamiljer. Sedan så tycker jag Bvc på alnö är kanonbra, i höst kommer det starta en mammagrupp för oss som har fått barn nu under vår/sommar/höst!

och annars är det inte långt till stan och andra möjligheter att träffa andra mammor! Vi är ett gäng nyblivna mammor som har börjat träffats så om du vill får du gärna hänga på! :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej igen!



Tack för utförligt svar :) Det låter som det kan vara riktigt mysigt på ön :). Och bra med mamma grupp till hösten. Vi får se hur det går med hus köp, i så fall ses vi nog på mamma gruppen :)

2011-09-06 @ 14:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback