Nacke & Rygg

2011-10-06 14:31:39 Lo 0-3 månader
» Kommentarer(5) «


Vet inte om jag har nämnt det tidigare i bloggen men Lo har verkligen hatat att ligga på mage. Såklart har vi redan från början lagt henne på mage så hon ska träna nacken och ryggen.. men det har nästan varit lönlöst. Hon har bara skrikigt och sedan lagt sig och sovit. - Ja, jag har varit orolig.. herregud, jag vet ju hur viktigt det är att träna henne så hon blir stabil.

Iaf så har vi fortsatt att lägga henne på mage, dock endast korta stunder men för en månad sendan (ungefär) så insåg vi hur roligt hon tyckte det var att sitta i vårat knä, japp perfekt - då tränar hon ju sig! Så nu sitter hon nästan jämt i knät. Och gillar det.

Och nu till den goda nyheten - Lo är faktiskt väldigt stabil och stark! :) Upptäckte detta för några dagar sedan så jag skulle köra den vanliga mini magträningen och hon helt plötsligt höll upp sig riktigt, Stolt blev jag allt också ♥ Jaa, så nu tycker Lo det är roligare att ligga på mage och vi kan träna riktigt mycket längre stunder och fler gånger om dagen! :)

 

Inte helt rättvis bild då hon inte håller upp sig "riktigt" men nästan! Mammas duktiga tjej!


Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till My | Gratis namntavlor!

Duktiga tjejen!

Ja, man blir så stolt när de gör sina framsteg, det är ju stort! :)

2011-10-06 @ 16:05:07
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Lo kan om hon vill ;) duktigt! <3

2011-10-06 @ 16:59:02
Postat av: Ella

Ingen av mina tre barn har gillat magläge första 3-4månaderna. Kan tala om att de satt,kröp,gick och allt precis som vanligt:-) du behöver inte va orolig tror jag:-)

2011-10-06 @ 19:39:51
Postat av: Tea

Miraklet gillade inte heller att ligga på magen så mycket men det blir bättre. Nu sen en månad tillbaka vänder hon från rygg till mage hela tiden och blir så illa tvungen att ligga på magen bitvis... ;)

2011-10-07 @ 15:03:07
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Frida

Vad roligt! Man blir helt obeskrivligt glad och stolt när man ser hur de utvecklar sig, och hur starka de är!



Vi har haft samma här hemma med vår Molli. Men ikväll när jag skulle testa det gråtframkallande magläget så chokade ungen mig med att riktigt starkt hålla sig uppe på riktigt :)

2011-10-07 @ 20:17:06
URL: http://lowemo.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback