Har listan rätt?

2011-10-24 16:11:48 Lo i magen ♥
» Kommentarer(5) «


Rolig liten lista på gamla klyschor om vad det är för kön på barnet. Denna gång stämde det ju men det var inte så stor skillnad..

(Kan tillägga att jag inte tror på sånt här).

Magens Form

Pojke: Toppig, utåtstående mage som inte syns bakifrån.
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna.

Pigmentrand på Magen
Pojke: Lång & tydlig rand.
Flicka: Ingen rand.

Babyns Hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min.

Mammans skönhet under Graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet.
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.

Halsbränna
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite eller ingen.

Babyn Hickar
Pojke: Lite eller inte.
Flicka: Mycket.

Babyn Sparkar
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite mindre.

Var i magen babyn Ligger
Pojke: Babyn ligger högt.
Flicka: Babyn ligger lågt.

Blödande Tandkött
Pojke: Mindre blödande.
Flicka: Mycket blödande.

Utåtputande Navel
Pojke: Senare under graviditeten.
Flicka: Tidigt i graviditeten.

Babyn sparkar På
Pojke: Höger sida.
Flicka: Vänster sida.

Mammans Illamående
Pojke: Inte alls eller lite.
Flicka: Mycket.

Håret på mammans Ben
Pojke: Snabbt växande.
Flicka: Normalt växande.

Mamman är sugen På
Pojke: Choklad & Lakrits.
Flicka: Frukt & Syrligt.


Lo var enligt testet: 8/14 Flicka = Flicka

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du är bäst! Tack!

Och angående inlägget så hade jag nästan alla pojksymtom. Blev därför lite paff när de sa att de blir en flicka. Men otroligt lycklig <3

2011-10-24 @ 17:28:43
URL: http://sofiewassman.blogg.se/
Postat av: Sofie

De hoppas jag också på!!!<3

2011-10-24 @ 18:42:45
URL: http://sofiewassman.blogg.se/
Postat av: Tea

För oss skulle det blivet en kille enligt det där...

2011-10-25 @ 13:46:26
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: josse

Jag fick en pojke, men enl. de här testet skulle jag fått en flicka. Tror inte på sånt där :)

2011-10-25 @ 17:53:29
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Vilken rolig lista, jag lånar ;)

2012-12-04 @ 15:18:52
URL: http://idamli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback