Thaimat

2011-11-09 12:31:53 Mat & Bakning
» Kommentarer(0) «


Jag är en aning speciell, jag gillar svensk thaimat men inte riktig thaimat. Varför, jo för att i Thailand så steker de all mat i en speciell olja som får mig att må illa. Här i sv har vi inte den. Sedan finns det en sak till som jag inte gillar med thaimat, oavsett vart man äter den - LEMONGRASS. Urk, eller fyfaan kanske jag ska säga. Det är väl ok om det är lite men tyvärr så är det alltid så jäkla mycket i alla rätter. Så nej tack.

Men jag vet att det är otroligt många som gillar det, både thaimat & Lemongrass så här kommer ett enkelt och snabbt mattips!

 

Koka nudlar el ris.

Stek kyckling eller något kött i mellanstora bitar.

Stek på färska eller frysta grönsaker.

Blanda sedan kycklingen och grönsakerna med Keldas Creen Curry (färdiga sås). Och servera med nudlar el ris.

Snabbt, enkelt och tydligen gott (iaf enligt vissa).. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback