LUNCHA MED MIN FINA SAMBO

2011-05-18 07:23:00 Vardag
» Kommentarer(2) «


Idag när det är ett sådant underbart väder tänkte jag och H äta lunch ihop nere vid ån, en god sallad och en massa mys ser jag framemot lite senare ♥

Annars idag har jag mycket att se framemot, direkt efter jobbet blir det ett pass med avkopplande gravidyoga, sedan hem och äta och efter det blir det biomys! PIRATES OF THE CARIBBEAN: I FRÄMMANDE FARVATTEN blir det, hoppas den är bra! :)

Tänke också försöka hinna med att knåpa ihop ett förlossningsbrev, blir nog ganska kort då jag inte har så mycket planer.. men ett litet iaf om det nu skulle behövas! :) Hur har ni andra gjort? Dela gärna med er av era tanker eller kanske erat brev!? Skulle uppskattas oerhört mycket!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag skrev faktiskt inget brev, jag hade nämligen inga speciella önskemål. Jag tänkte att barnmorskorna kan säkert ge tips på t.ex förlossningsställning osv, och jag ville inte ha någon bedövning annat än lustgas och det är ju lätt att säga. :)

2011-05-18 @ 12:12:27
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Postat av: Kimmey

Jag skrev efter den här mallen :)



Förvara planen i din mvc-journal. När det är dags att föda ger du den till din barnmorska på det bb som du ska föda på. De kan vara bra att tänka igenom förlossningen och skriva ner tankarna kring den innan du ska föda. Genom att skriva ett brev till din barnmorska får hon veta vad som är viktigt för dig.



* Berätta om det finns något som personalen bör känna till om dig för att kunna ge dig det bästa stödet genom förlossningen.



* Har du erfarenheter av att föda barn som du vill dela med dig av?



* Berätta om dina tankar kring förlossning och smärta.



* Vill du ha smärtlindring? Vilken föredrar du och vilken vill du absolut inte ha?



* Vilken/vilka smärtlindringar vill du inte ha?



* Berätta om du är spruträdd.



* Epiduralen kan inte ges hur sent som helst under förlossningsarbetet - Skriv att du vill veta när sista chansen är.



* Berätta vilken förlossningsställning du har tänkt dig.



* Hur kan personalen stödja din partner genom förlossningen?



* Vill pappan/partnern se när bebisen huvud kommer ut? Skriv det i så fall.



* Berätta om pappan vill klippa navelsträngen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback