FLODHÄSTUPPRORET - NAMNINSAMLING!

2011-05-11 07:37:00 Vardag
» Kommentarer(3) «


Flodhästupproret - för en fungerande Kvinnoklinik i Sundsvall




Skriv på! och var med och påverka! :)


Namninsamling


Ja som ni kanske förstår så är det kaos just nu i Sundsvall och BB inför sommaren, det innebär som ST har skrivit nedan att många kan bli skickade till andra sjukhus eftersom att det kommer vara begränsat med personal! Helt jävla sjukt tycker jag. Bor man i en hyffsat stor stad som Sundsvall (eller nära) så tycker jag att man ska kunna känna tryggheten i vården här... Nu vet man varken ut eller in hur det kommer att bli! Oron finns såklart hos både mig och många andra!

Jag är iaf med och försöker påverka den otroligt dåliga situationen, Var det du med! :)


Från St.Nu : "Från vecka 23 till vecka 34 blir det "begränsad verksamhet" för förlossningssjukvården på Sundsvalls sjukhus.

För den som väntar barn och planerar att föda i Sundsvall kan det alltså betyda att de får åka till ett annat sjukhus.

Kliniken kommer att ha grundkapacitet att ta hand om två kvinnor med pågående värkarbete samtidigt.

Är trycket högre kan gravida hänvisas till andra sjukhus för att föda.

435 förlossningar är inplanerade i Sundsvall under den aktuella perioden då det i genomsnitt brukar födas ungefär fem barn per dygn."




Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud vad jobbigt, psykiskt påfrestande. Jag skulle bli jättestressad av det där. Jag är glad att jag inte behövde föda i Sundsvall. Hoppas att du får föda i Sundsvall och slipper bli vidareslussad. :)

2011-05-11 @ 14:19:44
URL: http://idamariasofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

I bästa fall så kanske du kommer till ett bättre sjukhus! Sundsvall är ju så sjukt jäkla dåligt nu.. Sollefteå är bättre!!

2011-05-11 @ 15:44:26
Postat av: Linnéa - pyret i magen

Anonym: Kanske, problemet är ju att resan tar ett tag.. jobbigt om förlossningen går fort! ^^ sedan om det är bättre vet jag inget om, jag hoppas bara att allt ska gå smidigt och bra! :)

2011-05-11 @ 15:49:36
URL: http://linneaamandawikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback