TACK!

2011-06-15 08:38:19 Lo 0-3 månader
» Kommentarer(5) «


Ni är för underbara! tack så mycket för alla fina kommentarer!

♥ Ni är guld!

---------------------------------------------------------------

Natten till igår var rätt jobbig, Lo ville snutta och amma hela natten, vilket innebar ytterst lite sömn och såriga boobs.
Denna natt har varit rena himelriket, Fick sova 3 timmar i sträck, sedan byta blöja, sova en timme.. och ja, lite små powernaps iaf. Så jag känner mig iaf hyffsat utvilad!

idag dock spänner det som satan, riktiga mjölksilisar har jag fått och är lite osäker om jag ska pumpa ut lite för att få bort en del av spänningen! Lo hinner ju inte käka allt! Tips där tack? Hur har ni gjort?

Annars idag har vi inget planerat, funderar dock på att ta och inviga vagnen och ta en skön prommis! Dock är vädret lite halvkasst men luften lär ju vara frisk och skönt ist!


Så småningom kommer en förlossningsberättelse, den kommer inte vara särskilt lång då hela förlossning endast tog 3 timmar! Bilder kommer det också, när tid finns. Lo vill ha mkt uppmärksamhet och vi vill ju såklart ge henne allt. En ny design skulle också behövas.. hmn, hur ska jag hinna? ^^




Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag ville också pumpa ur när Melina var nyfödd. Jag frågade på BBH och de sa att om man gör det stimulerar man produktionen så då fortsätter det att produceras för mycket = mer spänning i tuttarna. Så mitt tips är att stå ut, Det går över efter bara några dagar när kroppen uppfattat hur mycket mjölk som behövs för att mätta lilla Lo. :)

2011-06-15 @ 09:37:06
URL: http://kattajonen.blogg.se/
Postat av: Ida

Pumpa inte! din kropp känner efter nu hur mycket mjölk Lo behöver och anpassar sig efter det. Pumpar du tror ju mjölkproduktionen att hon äter mer än hon gör och då blir de ännu mer mjölk och spänningar. Jag vet att de är jätte hemskt och gör ont men de går över! Spände som värst för mig 3dje dagen och sen dagen efter var de nästan över :) Håll ut!

2011-06-15 @ 11:06:14
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: tove

känner igen det där med spänningarna i brösten..i början hade jag så sjukt mycket mjölk så jag pumpade mellan varje amning för att det gjorde så ont annars. men sen sa en BM att man inte skulle göra det, för man ska låta det reglera sig självt. men det är inte så kul att gå med sprängfyllda tuttar, dessutom gör de så ont, så jag pumpade ändå :P Och de gör jag fortfarande några gånger om dan, för att "lätta på trycket" :)

2011-06-15 @ 11:15:51
URL: http://tovediana.blogg.se/
Postat av: Therese - Eira min ögonsten

Om du pumpar så tror din kropp att det är Lo som äter det och behöver så mycket så då produceras det bara mer mjölk. Men om det inte blir bättre så är det ju skönt att pumpa, du kan ju sälja/donera mjölken till sjukhuset om du har jättemycket. Mamma fick göra det när vi var små.

2011-06-15 @ 12:56:54
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/
Postat av: Kimmey

Jag pumpade ur i början innan det hade runnit till riktigt. Det gjorde så jävla ont annars :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback