BOOBS!

2011-06-16 06:07:41 Vardag
» Kommentarer(13) «


Måste ta och fråga er igen, jag vet att det är många nyblivna mammor och även rutinerade mammor som läser och jag behöver lite tips!

Alltså mina boobs är enorma!!!, det stramar (kan jag stå ut med.) och det blir bara värre och värre. Ska det vara så? Lo kan typ inte äta från ena bröstet då det är så stramt att bröstvårtan inte går att går att greppa riktigt!

jag är livrädd för att få mjölkstockning och det är ju synd om lilla Lo som måste kämpa så för att får grepp!
Försöker att värma upp boobsen, massera dem men det hjälper tyvärr inte!

Så alla tips ni har är varmt välkomna! ♥

Kommentarer
Postat av: Therese

jag är gravid fortfarande, så jag har ingen egen erfarenhet, men jag läste att det kan vara bra att pumpa ut lite så att det blir mindre stramt =)



hoppas det löser sig ♥

2011-06-16 @ 06:16:38
URL: http://hayal.se
Postat av: amanda

Pumpa lite så att hon får tag :-) jag har en pump om du vill låna :-)

2011-06-16 @ 08:01:02
URL: http://bankgatansju.blogspot.com
Postat av: Elin

Pumpa ur lite så att det lättar på trycket, inte mer för då får du mer mjölk.. Men det är ingen fara att pumpa ur för att lätta :) sen kan du frysa ner mjölken i iskuber och ta fram längre fram när det behövs :)

2011-06-16 @ 08:12:53
URL: http://elinsjostrom.wordpress.com
Postat av: Maria

Fy det är verkligen skitjobbigt när mjölken rinner till och bebisen inte alls hinner få i sig så mycket som det finns.



Jag hade ungefär likadant och jag frågade efter en "amningsnapp" på 3-dagars kollen på sjukhuset. Det hade jag fått tips om att det skulle funka. Och för mig funkade det hur bra som helst. Alfred fick världens bästa tag om tutten och det flöt på mycket bättre än innan.



Nu kan man köpa dom på apoteket, babyproffsen och såna butiker. Medela är märket och det heter typ "amningsnapp", "silikonmellanlägg" eller något sånt :P

Det funkar speciellt bra när brösten gör lite ont också!



Annars är det nog som flera andra också skrivit, pumpa ut för att minska trycket bara!



Lycka till, det kommer bli bättre!

2011-06-16 @ 08:35:09
URL: http://marian.devote.se
Postat av: Kattis

Håller med föregående talare, pumpa ur lite lite så hon får tag. Brukar hjälpa om man "lättar lite på trycket", behövs inte mycket alls.

2011-06-16 @ 08:55:01
URL: http://kattajonen.blogg.se/
Postat av: micksan

Sen brukar det även gå till sig efter ett par dagar. När mjölken runnit till finns det massor med mjölk men brösten ställer in sig efter hur mycket bebisen sen äter, så det blir bättre snart :)

2011-06-16 @ 09:11:29
URL: http://micksan.org
Postat av: Paulina

Aj aj lider med dig! Jag tyckte dag 3-brösten var värre än förlossningen, skämt åsido, men nästan :) Bröstpumpen var min bästa vän och användes flitigt! Rekommenderar en sådan isåfall!

2011-06-16 @ 09:25:48
Postat av: Sandra och Jamie

Om det är så mycket mjölk (grattis!) att hon inte kan börja äta, så pumpa lite innan hon ska äta och låt henne sen tömma ordentligt. Väck henne hjärna när hon ätit upp för att tömma andra bröstet också, se då till att pumpa innan där också så att hon får ett ordentligt tag.



Kan ju bara säga grattis till din enorma mjölkproduktion, så hade aldrig jag det! Intensivammade (1gång i timmen dygnet runt) från det han var nyfödd tills han började vägra bröstet när han var 4,5 månad.



Snart nog så kommer din mjölkproduktion anpassas till hur mycket Lo äter, då kommer det inte kännas lika stramt, lycka till! :)

2011-06-16 @ 09:51:26
URL: http://newarrival.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej, jag försökte massera bort alla onda knölar i duschen i varmt vatten. Smorde in dom med balsam och stod och gned och gned i en halvtimma. Tyckte att det hjälpte lite. Köpte även en amningsBH med bygel som passade mina boobs. Innan hade jag en från Cariwell utan stöd som tryckte på ena sidan av bröstet och jag tror jag fick mer knölar av just den BHn.

2011-06-16 @ 11:04:44
URL: http://mtbsara.blogspot.com
Postat av: Anna

Det blir sådär i början! :) De lägger sig snart men se till att amma så du inte får stockning som jag åkt på nu. Kan hända att Lo "drunknar" i mjölken då det rinner för mycket, så pumpa ut lite innan med handen så rinner de inte så mycket då hon börjar suga. Fetvadd är grymt när de spänner sådär i början, finns på apoteket! :) Annars handmjölka i duschen med mycket värme! :)



Snart får ni in amningen och då anpassar sig din kropp efter de Lo äter och då producerar kroppen bara de hon behöver :) KRAM

2011-06-16 @ 14:55:57
URL: http://annasara.net
Postat av: Carro

Tänkte just kommentera och skriva som dom ovanstående redan har skrivit, pumpa ur lite innan du ger henne. Men de vet du ju nu :)



Så då passar jag på å säger grattis till lilla underverket. Visst är de en helt otrolig känsla, huur mycket kärlek som helst!! :)

2011-06-16 @ 15:11:51
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: miia mamma till My

Säger som många ovan, pumpa ur lite så hon får grepp. Mina va sjukt stora också, fick pumpa ur lite första veckorna innan dom kom in i min dotters rutin. Annars kunde hon inta få tag. :)

Postat av: Magda - Mamma till Elliot ♥

Det håller bara i sig ett par dagar (känns även så när brösten är väldigt fulla) och det är ingen fara. Pumpa, för hand eller med pump, ut lite grand så det spända försvinner så får hon tag lättare och så känns det mindre obehagligt. Kram!

2011-06-16 @ 22:18:29
URL: http://momalicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback