I LOVE MY BOYFRIEND!

2011-01-14 11:05:53 Kärlek
» Kommentarer(3) «


Hihi en liten lista om min fina Sambo, fästman och mitt barns pappa ♥ Gillar ni inte kärlekstrams, STOP READ! ^^

1. Du är tillsammans med?- Henrik, mitt livs kärlek ♥
2. Och varför det? – För att han alltid finns där och för att han alltid bryr sig. Han är allt för mig
3. Har han fått något smeknamn av dig? – Korven :D haha eller älskling!
4. Hur länge har ni vart tillsammans? – 5 år & 7 månader
5. Hur träffades ni? – Vi gick i samma klass på högstadiet, och efter skolavslutningen blev vi ett par!
6. Kände ni varandra innan ni blev ihop? – Ja, var väldigt bra kompisar i hela 9:an
7. Hur gammal är han? – 21 år, fyller 22 i år.
8. Älskar du honom? – Självklart! Han är det vackraste jag vet & är mitt barns pappa.
9. Har du slagit honom? – hihi ja, fast bara på skojj!
10. Har du roligt med honom? – Alltid! Drygare och knäppare människor får man leta efter
11. Har ni sex? – Vi väntar barn, så gissa!
12. Skulle du kunna bo med honom? – Självklart, vi bor ihop nu och har gjort det sedan 2006 ungefär.
13. Beskriv honom med tre ord? – Min Bästa Vän ♥
14. Vet du nånting om honom? – Jag tror jag vet det mesta!
15. Har du gjort ett sugmärke på honom? – Nej! Och kommer inte göra det! haha
16. Hur länge tror du ni kommer vara tillsammans? – Forever!
17. Får han dig att skratta? –Ja, ibland med honom men oftast åt honom!
18. Säg två ord hur du känner för honom? – Lycka. Livet. ♥
19. Vad för slags filmer ser ni på ihop? – Allt
20. Får du fjärilar i magen när du ser honom? – Alltid!
21. Vad har han för ögonfärg? - Gröna
22. Vad är det finaste du fått av honom? – Vårat barn
23. Har ni samma humor? – Jao, båda och.. H kan ha ganska dålig humor enligt mig ^^
24. Planerar ni framtiden ihop? – Självklart!
25. Skulle han bli en bra pappa? – Ingen tvekan!
26. Vad gjorde ni senast ni träffades? – Jag släppte av honom på jobbet, vi sa att vi älskar varandra och sedan körde jag till mitt jobb..
27. Vad gör han när han inte är med dig? – Jobbar, träffar kompisar..
28. Är du svartsjuk på andra tjejer? – Lite, fast jag tycker det är bra.. Lite svartsjukt kan man vara..:)
29. Har ni bråkat nångång? – Japp
30. Har ni haft ett uppehåll i erat förhållande? - Nope
32. Kan han sjunga? – Japp!
33. Spelar han nått instrument? – Gitarr
34. Kan han laga mat? – Det också, vi har båda våra specialiteter!
35. Är han konstnärligt begåvad? – Han är väldigt duktig på det mesta ^^
36. Är han envis? – Ja, lite.. tur att jag är värre ^^
37. Tycker han om att resa? – Oja!
38. Vad gjorde han som fick dig att gapskratta sist? – Haha, häromdagen så fick han ett lite lätt panikutbrott, vi var på väg till jobbet, en jäkla massa köer var det och jag tog det väldigt lugnt (SOM VANLIGT!) körde kankse 10km/h och så bromsade bilen framför (15m framför) och Henke får panik att jag inte ska hinna stanna! Haha.. DÖÖ löjligt och skitkul, Han erkände faktiskt att det var fjolligt av han ^^
39. Vad är det sötaste han sa sist? – Att han längtar efter vårat barn, våran prinsessa ♥
40. En sak du vill göra med honom: Jag vill vara med honom tills vi båda slutar andas ♥

 



Balen 2008


Listan hittade jag hos
Linda


Kommentarer
Postat av: Annifrid

Hej Linnéa!

Tycker din blgog är jättebra, och jag har en liten fråga till dig. Jag tror vi är i ungefär samma ålder (22) och jag har precis fått reda på att jag är gravid i vecka 6 (5+5).

Hur berättade ni för familjen? Alltså mamma, pappa, syskon osv?

Har ingen blogg, men om de går får du gärna svara här i kommentarer eller liknande :)

Tack på förhand

2011-01-14 @ 12:15:54
Postat av: Linnéa

Hej Annifrid! Vad roligta att höra! Det är vi, fyller 22 till våren, Grattis till ditt plus! :D Jätteroligt!



Jaa, det där med familjen kan ju vara både jättekul och kanske lite nervöst.. Jag och Henrik var iaf väldigt nervösa över det!

Vi bestämde oss iaf att vi skulle berätta i v.12, men när vi var i v.12 så kändes det aldrig som att det blev rätt tajming! haha



Men iaf så var vi på middag hemma hos Henriks mamma & hennes man, Alla skulle ta en drink/vin/öl och lite snacks innan middagen och precis som vanligt (99gånger av 100) så tackade jag nej, (dricker väldigt sällan och kör ofta då vi ska hem).. Henriks mamma frågade då bara sådär om jag var med barn! haha jag svarade direkt NEJ för jag vart så paff! Men sedan blev det pinsamt och vi började fnissa, så då sa vi det att "jaa vi ska ha barn" ... Henriks mamma och hennes man vart såklart jätteglada började gråta!



Mina föräldrar var vi tvungna att berätta för, vi hade gått klart v.12 och vi kunde ju inte vänta längre. Så vi åkte hem till dem, satt och pratade vid köksbordet – Jag, H, min mamma, min pappa och mina två minsta syskon (har fyra). Jag och Henrik bytte blickar och sedan så sa jag ungefär så här: ” Jag måste berätta en sak för er” sedan log vi båda och sedan sa jag bara ” jag och Henke ska få barn” – Mamma och pappa började gråta även dem, vi kramades.. sedan berättade jag för de minsta att de skulle bli moster och morbror, att Jag hade en bebis i magen!



Mina andra bröder ropade vi ner och berättade att de skulle bli morbror!  Alla blev jätteglada!



Henriks pappa & Sambo åkte vi också till, vi var även där ganska rätt fram och berättade att vi skulle ha barn. Även de blev såklart jätteglada!



Och sist men inte minst: Henriks äldre syster, vi fick ringa då hon bor längre ner i Sverige. Hon tappade andan en aning tror jag, blev JÄTTEglad och kommer blir världens bästa faster! 



Långt inlägg! Haha men för oss vart det ganska enkelt! Vi fick bara säga det!

Men om man vill göra något roligt av det så finns det ju massor av saker, tex köpa en tröja där det står morfar/farfar/mormor/farmor, små bebisstrumpor att ge i present, en ram med texten ”bilden kommer i …” , eller köpa en tröja där det står bebis på magen.. JA massor av roliga saker finns det iaf att göra!



LYCKA TILL! :D och grattis igen! Och hör gärn av dig om hur det har gått och om du skaffar en blogg! Kram!

2011-01-14 @ 13:30:08
URL: http://linneaamandawikman.blogg.se/
Postat av: En stolt kusin :)

Du och H är så söta tillsammans linnea nu är helt perfekt :).. Jag är en stolt kusin :D Lycka till med den lilla och jag ska på shopping till er i veckan :)..Massa kramar till er :D

2011-01-14 @ 22:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback