EASY PREGNANCY

2011-01-13 14:34:05 Lo i magen ♥
» Kommentarer(0) «


För många är det jobbigt att vara gravid, här har ni en lista på alla olika NEGATIVA saker som kan ske under en graviditet.. För mig har allt varit kanon om jag får säga det själv!

Graviditetsbesäv jag har/haft (V.21)

Halsbränna: Nej!


Ryggbesvär:
Nej!

Bäckenbesvär: Jaa, men lite!

Muskel och Vadkramp: Nej!

Åderbrock: Nej!

Hemorrojder: Nej!

Hård mage/förstoppning: Nej!

Gasig mage: Nej! (inget mer än det Ibs:en gör, fast jag tycker nog att även det har blivit bättre!)

Nästäppa: Nja, lite.. men om det beror på bebis eller förkylning vet jag ej..


Urinvägsinfektion:
Nej!

Känsligt tandkött: Ja, blöder lättare vid tandborstning än innan.

Bättre hy och hår: Kanske lite, iaf håret.. fast det är ju så svårt att avgöra. Hyn är som vanligt, (=väldigt bra vår/sommar/höst.. lite torrare vinter..)

Illamående: Jaa, fram till v.12 sedan släppte det! Ibland kan jag märka av det men det är ändå inget som jag tänker på eller gör vardagen jobbig.


Ömma bröst:
I början, också fram till v.12

Viktökning: Nja, + 2 nu i v.21

Trötthet: I början också, fram till v.12 då började det vända tillbaka igen.. är väl inte som jag var innan graviditet men för varje dag blir jag piggare!


Upp och ner i humöret:
Nja, inte så mycket :D Men om jag inte år i mig mat så blir jag rätt känslig, irriterad och ledsen!

Strimmor på magen: Nej inget sådant än!

Putande navel: Min annars djupa navel är nu i princip platt!!

Svullnader: Nej!

Yrsel: Jaa, tyvärr.. kommer och går.. ska ta och fixa järntabletter!

Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: De första veckorna.. även det tror jag avtog runt v.12, nu fryser jag jämt och ständigt.. som vanligt!


Blodbrist/järnbrist:
tror det..

Sammandragningar: Nej!


Sömnproblem:
Nej, sover som en stock!

Blödningar: Nej!

Ökade flytningar: Nej!

Trängningar att kissa: Nej!

Nytt konstigt matbehov: Nja, inget speciellt, oftast vill jag inte ha något eller att jag bara vill ha just en sak.. då är det de som gäller ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback