BABYSTUFF!

2011-01-12 13:38:57 Shopping & Presenter | Lo
» Kommentarer(1) «


Liten update på Graviditeten, blev ju sådan väntan till nästa vecka ^^

Hur mår jag: Som tidigare veckor mår jag otroligt bra, och jag njuter för fulla muggar. Våran lilla prinsessa gör sig påmind ganska ofta vilket gör mig otroligt glad och lycklig, SÅKLART! Maten går bättre och bättre, men jag har fortfarande svårt att äta lika mycket som jag skulle behöva.. + 2 kg är inte allt för mycket i vecka 20 snart 21 och jag känner ju att jag vill äta mer, men det är svårt att just få i sig tillräckligt. Magen växer iaf, haha till och med jag märker det, fast den är också ganska liten ännu. Har inte hänt så mycket annat, kroppen mår bra och jag känner mig pigg. ♥


Åka vagn:

( ) Vagn
( ) Täcke
( ) Kudde
( ) Filt
( ) Åkpåse 
( ) Plastad frotté
( ) Vagnleksak/Mobil
( ) Reflex 

Åka bil:
( ) Babyskydd

Sova gott:
(x) Spjälsäng/Vagga – ska få av en snäll granne (H ska fixa upp och måla om)!
( ) Spjälskydd
(x) Madrass – ska få av mamma
(x) Täcke
(x) Kudde
(x) Lakan
( ) Plastad frotté
( ) Påslakanset
( ) Leksaksmobil/speldosa
( ) Gosedjur

Sköta om:
( ) Skötbord
( ) Skötbädd/skötskydd 
( ) Våtservetter
( ) Tvättlappar
( ) Blöjor
( ) Skötväska
( ) Leksak till skötbordet
(x) Blöjhink – ska hämta ut babybox

Äta mat:
( ) Amnings-BH
( ) Bröstpump
( ) Nappflaska
( ) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
( ) Amnings kupor
( ) Haklappar
( ) Dreggelhaklappar

Bada:
(x) Badbalja – H’s gamla
( ) Tvättlappar av frotté
( ) Babyolja
( ) Badhandduk med huva

Kläder stlk 50/52
(x) Body – har två
( ) Dress
(x) Mjukisbyxor – har två
(x) Mössa – två stycken
( ) Pyjamas


Kläder stlk 56:
(x) Bodys – har två
(x) Strumpor – några
( ) Strumpbyxor
( ) Pyjamasar
(x) Byxor – har ett par
( ) Klänningar
(x) Mössor – har en
( ) Overall
( ) Tossor
(x) Veulordress – har en
(x) Sparkdräkt – har två


 
Kläder stlk 62:
( ) Bodys
( ) Pyjamasar
(x) Velourbyxor – hängselbyxa, har en
( ) Mjukisdress
(x) Klänningar – har en
( ) Strumpbyxor
( ) Overall
( ) Tossor
(x) Strumpor – några

Mini-Apotek:
( ) Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
( ) Febertermometer
( ) Kräm mot torr hud
( ) Idomin
( ) Barnolja
( ) Xylocain 

Övrigt:
(x) Filtar – Polarn & Pyret + Nalle Phu
( ) Amningskudde
( ) Bärsele
( ) Babysitter
( ) Snuttefilt x 3 exemplar
(x) Nalle/gosedjur - Barbaskön
( ) Nappar 
( ) Napphållare
( ) Bitring
(x) Fårskinnspläd – min från bebistiden
( ) Förvaringsmöbel till bebiskläder

BB-väskan (att ta med till BB):
Prickas av när prylen är nerlagd:
( ) Rymlig och praktiskt väska
( ) Kamera
( ) MVC-journal
( ) Födelseplan
( ) ID-Kort
( ) Kläder till nyfödd + ombyte
( ) Bebisfilt
( ) Tofflor
( ) Bekväma kläder till mamman
( ) Hårsnoddar
( ) Pengar
( ) Hygienartiklar
( ) Mjukt toapapper
( ) Hårborste
( ) Bilbarnstolen för hemfärd
( ) Mobil + laddare
( ) Sköna strumpor
( ) Läppcerat
( ) Småpengar till parkering
( ) Amnings-BH
( ) Amningströja
( ) Ev. Mat

Listan är lånad av AnnaSara

Många många saker att inhandla, ikväll ska vi ta och börja planera in vad vi ska handla när nästa lön kommer!
Bla blir det nog: Förvaringsmöbel (barnkläder), lite till miniapoteket, snuttefilt, Äta saker och kanske lite nappar! Jag har också beställt en bäddset från Polkadot till Lilla Pyret! Hoppas det kommer snart!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ett tips - Inotyol är den enda kräm du behöver mot röd bäbisrumpa. Behövs ingen idomin och ingen annan salva. ÖVERLÄGSEN. :)

2011-01-12 @ 20:37:06
URL: http://bankgatansju.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback