tack fina!

2011-12-15 08:15:06 Vardag
» Kommentarer(4) «


Jag har så sjukt fina människor runt omkring mig, både vänner, familj men också okända personer som lite då och då peppar mig tex här i bloggen, och ni ska alla veta att det betyder så sjukt mycket ♥ Ni är bäst!

Gårdagen var som sagt riktigt jobbig, inget dög åt lilla fröken Tegenfeldt men efter att Henke kom hem och hjälpte till så blev det såklart bättre. Alltid lättare när man är två. Lo fick sig ett varmt bad och lugnade ner sig ♥ Sedan var hon jättemysig, hon satt emot mig - på knäna och bara myste och pillade i mitt ansikte, jäkla underbara älskade unge!

Lo ligger just nu och tränar, min lill Loppa är inte alls nöjd med att ligga på mage - det har hon aldrig varit men nu ska hon allt få ligga där en stund, jag får väl hoppa runt och sjunga så att hon blir nöjd :) För träna det måste hon, även om hon kan rulla mm så gör hon det sällan just för att hon hellre står och sitter. Tips? Babblarna är väl den bästa mutan men det funkar inte så bra i längden...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror på att det kommer när det kommer. Hon är ju absolut inte efter på något sätt. Milton var ju som Lo. Gjorde inte större ansträngningar för att lära sig något nytt, men vips en dag så kunde han bara. Och han gick tidigt, runt 9.5 månad var han. Så länge hon inte är förslappad i musklerna är det nog ingen fara så ska du se att hon helt plötsligt bara kan eller är jättestark. :D Loppan är ju bäst. :P

2011-12-15 @ 14:53:55
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: My - Mamma till Alma

De flesta barn ogillar ju att ligga på mage.. Det funkar inte att distrahera henne med leksaker? Eller att hon får ha nappen? Jag brukar ligga på mage och prata med Alma när hon ligger på mage och de funkar en stund! Bättre att låta de ligga en stund och ta upp de innan de blir arga, och sen lägga ner de igen.. fått för mig att de lär sig att det inte är farligt att ligga på mage då man får komma upp efter en stund! förstår du hur jag tänker? :)

2011-12-15 @ 16:30:29
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: My - Mamma till Alma

sv: vad jobbigt :/ då är det nog bara att antingen fortsätta kämpa eller komma på andra sätt för henne att träna.. stå och sitta tränar ju också nacken :) om någon/några veckor kanske hon gillar magläget! :)

2011-12-15 @ 17:16:15
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tror som.Johanna att de kommer när de kommer. Jag tror inte man måste träna barnen så mkt. Lova tex sitter jätte bra och kan lägga sig ner från sittande mn hon visar noll intresse för att ligga på mage/försöka krypa,mn det kommer när de kommer herregud man får vara glad så länge de inte tar sig fram då blir det inte en lugn stund hemma!

2011-12-16 @ 08:19:35
URL: http://kompismoster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback