Silversmycken.

2011-12-07 20:49:25 Hår & Skönhet
» Kommentarer(3) «


Måste precis som min fina vän Jennifer tipsa er om ett grymt sätt -ANNAS RECEPT ;) hur man gör ren sina silver smycken!

Klä in en djuptallrik i vanligt allimuniumfolie (stavning..), koka upp vanligt kranvatten. Lägg i silversmyckerna i tallriken och häll över det heta vattnet och strö sedan över bakpulver, rör om lite och låt det stå några minuter! Skölj sedan rent med kallvatten, KLART och dina SILVER smycken kommer vara som nya! :)


Kommentarer
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Åh vilket bra tips!!

2011-12-07 @ 21:19:28
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Tvillingar i Magen.

Åh, vad spännande. Det här måste jag testa! Min mormor har något knep som involverar ättika vilket funkar väldigt bra, men det stinker så förfärligt :P



SV, Tack för din fina kommentar ang. amningen förresten! Jag har också fått ta en himla massa skit för att jag inte ammat Malva, allra värst var det nog på föräldrargruppen faktiskt. Där var jag dessutom 10 år yngre än alla andra & de tyckte jag var "oansvarig ung & hemsk" som matade med flaska. Men det är ju så; det GÅR inte för alla - & alla vill inte ens. Jag förstår ärligt talat inte varför det är så fel? Ja, det finns många fördelar med amning, men ersättning är ju inte på något vis dåligt - & bröstmjölken är dessutom bara så bra som mammans kost & leverne är, dvs. inte alls alltid bättre än ersättning. Jag bryr mig inte om vad andra väljer, så jag fattar inte varför det är så viktigt för så många att få bestämma över mig & mina val... Håhåjaja :)

2011-12-07 @ 22:09:26
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Sv; Å tack snälla! Vad glad jag blir för dina två fina kommentarer!!! <3

2011-12-08 @ 10:52:21
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback