Fråga

2011-08-12 23:33:34 Frågor & Svar
» Kommentarer(3) «


Fråga från Melinda:

hej
jag undrade ett tag om det var en kille eller tjej:p, hon heter Lo? hur kom ni på de namnet till en flicka första gången ja hör ngn flicka heter Lo?


Svar: Jag har endast hört två personer tidigare som heter Lo, båda är flickor. Däremot hade jag bara hört det en gång innan vi fick Lo. Jag vet att det är ett unisexnamn, men jag personligen skulle inte kunna döpa en pojke till Lo då jag endast ser det som ett flicknamn.

och enligt statistiken så är det ganska många fler flickor än pojkar som heter det:

  • Det finns 839 kvinnor som har förnamnet Lo. Av dessa har 314 namnet Lo som tilltalsnamn.
  • Det finns 433 män som har förnamnet Lo. Av dessa har 115 namnet Lo som tilltalsnamn.
(källa scb)


och till fråga hur vi kom på det, ja jag såg en flicka heta det via en blogg! :) Och såklart blev jag störtkär i namnet! ♥


och en fråga till dig Melinda: Har du hört namnet förrut? På en pojke isåfall? :)

Kommentarer
Postat av: Melinda

Jo ja har hört namnet Lo på en liten pojke på min systers dotters dagis, därför blev ja tveksam om de va en flicka lr pojke du hade först. För ja läste namnet men sen såg ja rosa kläder på bebisen tänkte vänta nu är de flicka eller pojke.:P men nu vet ja att de finns tjejer som heter så oxå :)

2011-08-13 @ 00:05:50
Postat av: Nevani gravi v33

Gissar på att det var på acarolinas blogg du hittade namnet? Där var första gången jag hörde det iallafall och tycker det är väldigt fint :)

2011-08-13 @ 00:47:11
URL: http://nevani.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till moa

Jag ser också Lo som ett flicknamn :) Jättefint!

2011-08-13 @ 07:58:08
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback