I LOVE YOU

2010-12-07 11:09:01 Lo i magen ♥
» Kommentarer(2) «


                                                                                         

Jag fick reda på att jag var gravid:
Den 2 oktober plussade jag! ♥


Så här fick jag reda på det: En veckas sen mens, gjorde då ett test som visade sig vara positivt!

Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet: Låg en bra stund i sängen, sedan var det bara att gå till jobbet.. haha typiskt! Ingen va oss var osäker på hur vi ville göra men vi funderade ändå både tillsammans och var för sig för hur vi ville göra ♥ Vi pratade en massa om hur det skulle vara och om vi skulle klara det (ekonomiskt, hihi och det löste sig ju väldigt bra!!). Vi sa att vi båda skulle vara 100% säker på varandra och på bebisen!!

Jag tror det kommer att bli: En pojke! Haha, vet inte om det är för att Henke kallar Bebis för han.. ;) 7 januari får vi förhoppningsvis veta!

Det här undviker jag att äta och dricka: Alkohol, självklart! Sedan så äter jag inte det som man inte ska äta som gravid, haha ibland får jag för mig att helt vanlig mat inte är bra så lite nojjig är jag också! Men vissa ostar, fisk och lite annat hoppar jag över.

Lukter som jag inte klarade av i början:
Matos, kylskåpslukt, vissa maträtter ibland..och så är det fortfarande, fast lite bättre.

Första gången det rörde sig i magen: Vi får se, snart kanske.. är ju i v.16 så jag hoppas det pirrar till mycket snart!

Första gången det började sparka ordentligt: Inte ännu, ska väl pirra lite först ^^ hihi men gud vad jag längtar!

Musik jag spelar för bebisen i magen: Har ännu inte börjat spela bara för lillis, men tAkidas - Give Into Me (Ridin' High version) spelar jag lite då och då, och den ska vi också börja spela för magen ♥

Magen började synas: Syns sååå lite, FORTFARANDE.. men på morgonen så ser vi iaf hihi men det är samma där, snart hoppas jag det syns mer.

Såhär kände jag vid ultraljudet: Åhh det var så mysigt, gjorde ju ett tidigt UL vid v.10 och redan då kunde vi se bebis röra sig och hjärtat tickade jättefint. Nu längtar vi tills Rutin Ultraljudet i v.20 (7 januari).

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Vi köpte hem en Caremaxx (Angel Sound) förra veckan, och jaa ett underbart litet tickande fick vi höra! Hua Mammas lilla hjärta ♥ gud vad skönt det var att höra och vad lyckliga vi blev!

De första mammakläderna var: Inget ännu, eftersom jag står still i både vikt och fortfarande är ganska platt på magen så behövs inga mammakläder..ett gummiband i jeansen endast!

Mina favoritmammakläder: Har ju inga^^ men däremot så älskar jag verkligen mina mjukisdressar, tights och stora tröjor.. uscha, jeans är oskönt mot magen!

                                                                                       

Kommentarer
Postat av: Jossan

Får jag ta listan av dig?:)

2010-12-14 @ 19:35:30
URL: http://josephinemorphine.blogg.se/
Postat av: Linnéa

JAA! :D självklart!

2010-12-14 @ 20:26:32
URL: http://linneaamandawikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback