I, YOU, US

2010-12-05 22:04:55 Vardag
» Kommentarer(0) «


Efter en mysdag med mitt hjärta,stan, middag hemma hos mina föräldrar, mera mys med familjen jaa men nu är vi hemma igen! Och jag, som nästan aldrig är sugen på chocklad blev det nu.. ^^ men inte vilken som helst utan chockladkolor, så nu ska det ordnas.. hihi Här har ni receptet, super enkelt & supergott!

Du behöver:
1 ½ dl socker
1 ½ dl ljus sirap
2 msk margarin/smör
2 msk kakao

Gör såhär:
Häll alla ingredienser i en kastrull och låta koka under omrörning tills dom tjocknar.
För att vara säker på att kolan är klar kan du göra kulprovet: droppa lite smet i ett glas med kallt vatten. Ta upp smeten och försök rulla den till en kula, och om du lyckats har kolan kokat klart.

Nu är det bara att hälla upp kolan i små knäckformar och låta stelna.




Jag, Thailand 2009.. åhh vill ha den underbara värmen igen, (men inte maten ^^.. urk!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback